Öğretim Dili: |
Turkish |
Dersin Türü: |
Must Course |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Hibrit
|
Dersin Koordinatörü: |
Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi İLKNUR SARAL
Dr. Öğr. Üyesi ALİ VEYSEL ÖZDEN
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Yok |
Dersin Amacı: |
Dersin amacı; öğrencinin temel anatomik kavramları, anatomik vücut düzlemleri, kas-iskelet sistemi anatomisi, solunum sistemi anatomisi, kalp ve dolaşım sistemi anatomisi, kan ve lenf sistemi, sindirim sistemi anatomisi, üriner sistem anatomisi, üreme sistemi anatomisi, endokrin sistem, sinir sistemi ve duyu organları anatomisi ile ilgili bilgi kazanması ve anatomi bilgilerini mesleki uygulamalarında kullanabilmesini sağlamak. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İnsan Anatomisine Giriş Anatomi ve Anatomik Düzlemler |
|
2) |
Kas-iskelet sistemi Kemikler- Cranium ve Columna Vertebralis |
|
3) |
Kas-iskelet sistemi Kemikler- Üst ve Alt Ekstremite Kemikleri Anatomisi |
|
4) |
Kas-iskelet Sistemi - Kaslar |
|
5) |
Eklemler-Kafa ve Omurga Eklemleri ve Ekstremite Eklemleri |
|
6) |
Dolaşım Sistemi Anatomisi-Kalp |
|
7) |
Dolaşım Sistemi Anatomisi- Damarlar |
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Solunum Sistemi Anatomisi |
|
10) |
Sindirim Sistemi Anatomisi |
|
11) |
Üriner Sistem Anatomisi |
|
12) |
Endokrin Sistemi Anatomisi |
|
13) |
Üreme Sistemi Anatomisi |
|
14) |
Sinir Sistemi Anatomisi-Özel Duyular Anatomisi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
4 |
2) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
3 |
3) |
Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. |
4 |
4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Odyoloji uygulamaları gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. |
4 |
5) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
4 |
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. |
3 |
7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
4 |
8) |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak.
|
3 |
9) |
Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |
4 |
10) |
Odyoloji uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. |
4 |
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
3 |
12) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
3 |