Öğretim Dili: |
Türkçe |
Dersin Türü: |
Must Course |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Hibrit
|
Dersin Koordinatörü: |
Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi İLKNUR SARAL
Dr. Öğr. Üyesi ALİ VEYSEL ÖZDEN
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Yok |
Dersin Amacı: |
Dersin amacı; öğrencinin temel anatomik kavramları, anatomik vücut düzlemleri, kas-iskelet sistemi anatomisi, solunum sistemi anatomisi, kalp ve dolaşım sistemi anatomisi, kan ve lenf sistemi, sindirim sistemi anatomisi, üriner sistem anatomisi, üreme sistemi anatomisi, endokrin sistem, sinir sistemi ve duyu organları anatomisi ile ilgili bilgi kazanması ve anatomi bilgilerini mesleki uygulamalarında kullanabilmesini sağlamak. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İnsan Anatomisine Giriş Anatomi ve Anatomik Düzlemler |
|
2) |
Kas-iskelet sistemi Kemikler- Cranium ve Columna Vertebralis |
|
3) |
Kas-iskelet sistemi Kemikler- Üst ve Alt Ekstremite Kemikleri Anatomisi |
|
4) |
Kas-iskelet Sistemi - Kaslar |
|
5) |
Eklemler-Kafa ve Omurga Eklemleri ve Ekstremite Eklemleri |
|
6) |
Dolaşım Sistemi Anatomisi-Kalp |
|
7) |
Dolaşım Sistemi Anatomisi- Damarlar |
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Solunum Sistemi Anatomisi |
|
10) |
Sindirim Sistemi Anatomisi |
|
11) |
Üriner Sistem Anatomisi |
|
12) |
Endokrin Sistemi Anatomisi |
|
13) |
Üreme Sistemi Anatomisi |
|
14) |
Sinir Sistemi Anatomisi-Özel Duyular Anatomisi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
5 |
2) |
Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. |
5 |
3) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. |
5 |
4) |
Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. |
4 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. |
4 |
6) |
Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. |
5 |
7) |
Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. |
3 |
8) |
Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. |
3 |
9) |
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. |
5 |
10) |
Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. |
4 |
11) |
En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
4 |
12) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. |
5 |