ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTR1011 Temel Anatomi Güz 2 0 2 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi İLKNUR SARAL
Dr. Öğr. Üyesi ALİ VEYSEL ÖZDEN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı; öğrencinin temel anatomik kavramları, anatomik vücut düzlemleri, kas-iskelet sistemi anatomisi, solunum sistemi anatomisi, kalp ve dolaşım sistemi anatomisi, kan ve lenf sistemi, sindirim sistemi anatomisi, üriner sistem anatomisi, üreme sistemi anatomisi, endokrin sistem, sinir sistemi ve duyu organları anatomisi ile ilgili bilgi kazanması ve anatomi bilgilerini mesleki uygulamalarında kullanabilmesini sağlamak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Temel anatomik terimleri ve anatomik düzlemleri tanımlar.
2.İskelet sistemi, eklemler ve kasların anatomisi ile ilgili anatomik yapıların isimlerini sıralar.
3.Mesleki uygulamalarında dolaşım sistemi ve solunum sistemi anatomisi, gastrointestinal sistem ve üriner sistem anatomisi ile ilgili kavramları ve terimleri kullanır.
4.Mesleki uygulamalarında endokrin sistem, üreme sistemi, sinir sistemi ve duyu organları anatomisi ile ilgili kavramları ve terimleri kullanır.

Dersin İçeriği

Ders; anatomik yönler ve anatomik düzlemler, kas-iskelet sistemi, eklemler, dolaşım sistemi anatomisi, kalp, venler ve arterler, solunum sistemi anatomisi, sindirim sistemi anatomisi, üriner sistem anatomisi, endokrin sistemi anatomisi, üreme sistemi anatomisi, sinir sistemi anatomisi ve duyu organları anatomisi ile ilgili temel bilgiler içerir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İnsan Anatomisine Giriş Anatomi ve Anatomik Düzlemler
2) Kas-iskelet sistemi Kemikler- Cranium ve Columna Vertebralis
3) Kas-iskelet sistemi Kemikler- Üst ve Alt Ekstremite Kemikleri Anatomisi
4) Kas-iskelet Sistemi - Kaslar
5) Eklemler-Kafa ve Omurga Eklemleri ve Ekstremite Eklemleri
6) Dolaşım Sistemi Anatomisi-Kalp
7) Dolaşım Sistemi Anatomisi- Damarlar
8) Ara Sınav
9) Solunum Sistemi Anatomisi
10) Sindirim Sistemi Anatomisi
11) Üriner Sistem Anatomisi
12) Endokrin Sistemi Anatomisi
13) Üreme Sistemi Anatomisi
14) Sinir Sistemi Anatomisi-Özel Duyular Anatomisi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1.Yıldırım M. Topografik Anatomi. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul 2004.
Diğer Kaynaklar: 1.Yıldırım M. Anatomide Başarı İnsan Anatomisi Çalışma Kitabı. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul 2001.
2.Yıldırım M. İnsan Anatomisi Cilt 1. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul 2005.
3.Yıldırım M. İnsan Anatomisi Cilt 2. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul 2005.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ara Sınavlar 1 47 47
Final 1 50 50
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. 5
2) Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. 5
3) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. 5
4) Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. 4
5) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. 4
6) Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. 5
7) Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. 3
8) Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. 3
9) Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. 5
10) Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. 4
11) En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 4
12) Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. 5