HEMŞİRELİK (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM4002 | Klinik Uygulama | Bahar | 0 | 24 | 6 | 18 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi AHU KÜRKLÜ Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu klinik uygulama süreci; Öğrencilerin ilgili kurumlarda, kuramsal eğitimlerinde öğrendikleri konuları gözlem ve uygulama yaparak pekiştirmeleridir |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler; .1. Hemşireliğin doğası ve hemşireliğe etki eden kavramları bilir ve uygulamalarında bütüncül olarak bakım verir. 2. Hemşirelik sürecini bilir ve klinik uygulama sırasında sürecin tüm basamaklarını kullanır. 3. Sağlıklı/Hasta bireyin bakımında inovatif yöntemleri bilir. |
1. Hemşireliğin doğası ve hemşireliğe etki eden kavramlar: insan, sağlık, hastalık, çevre 2. Hemşirelik Süreci 3. Klinik Uygulama |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Uygulama Birimine Oryantasyon | Yok |
2) | Sağlıklı/hasta bireyin sağlık bakım ve eğitim gereksinimlerinin bütüncül ve sistematik yaklaşımla tanılanması | Yok |
3) | Sağlıklı/hasta bireyin sağlık bakım ve eğitim gereksinimlerinin bütüncül ve sistematik yaklaşımla tanılanması | |
4) | Sağlıklı/hasta bireyin sağlık bakım ve eğitim gereksinimlerinin bütüncül ve sistematik yaklaşımla tanılanması | |
5) | Sağlıklı/hasta bireyin sağlık bakım ve eğitim gereksinimlerinin bütüncül ve sistematik yaklaşımla tanılanması | |
6) | Sağlıklı/hasta bireyin sağlık bakım ve eğitim gereksinimlerinin bütüncül ve sistematik yaklaşımla tanılanması | |
7) | Sağlıklı/hasta bireyin sağlık bakım ve eğitim gereksinimlerinin bütüncül ve sistematik yaklaşımla tanılanması | |
8) | Sağlıklı/hasta bireyin sağlık bakım ve eğitim gereksinimlerinin bütüncül ve sistematik yaklaşımla tanılanması | |
9) | Sağlıklı/hasta bireyin sağlık bakım ve eğitim gereksinimlerinin bütüncül ve sistematik yaklaşımla tanılanması | |
10) | Sağlıklı/hasta bireyin sağlık bakım ve eğitim gereksinimlerinin bütüncül ve sistematik yaklaşımla tanılanması | |
11) | Sağlıklı/hasta bireyin sağlık bakım ve eğitim gereksinimlerinin bütüncül ve sistematik yaklaşımla tanılanması | |
12) | Sağlıklı/hasta bireyin sağlık bakım ve eğitim gereksinimlerinin bütüncül ve sistematik yaklaşımla tanılanması | |
13) | Sağlıklı/hasta bireyin sağlık bakım ve eğitim gereksinimlerinin bütüncül ve sistematik yaklaşımla tanılanması | |
14) | Sağlıklı/hasta bireyin sağlık bakım ve eğitim gereksinimlerinin bütüncül ve sistematik yaklaşımla tanılanması |
Ders Notları / Kitaplar: | Haftalık olarak verilecektir |
Diğer Kaynaklar: | 1. Aştı TA, Karadağ A. (2012). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik bilimi ve sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul. 2. Eti Aslan F. (2014) Sağlığın Değerlendirilmesi, Acıbadem Üniversitesi Yayını, İstanbul 3. Potter AP, Perry AG, Stockert PA, Hall AM. (2013). Fundamentals of Nursing, 8 th Edition, Mosby, Canada. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. | 5 |
2) | Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | 5 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 5 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. | 5 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 5 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 5 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 5 |
8) | Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. | 5 |
9) | Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. | 5 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 5 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 5 |
12) | Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. | 5 |