HEMŞİRELİK (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTR1018 | Fizyoloji II | Bahar | 2 | 0 | 2 | 4 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. MEMET HANİFİ EMRE |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı; öğrencinin solunum sistemi fizyolojisi, sinir sistemi fizyolojisi, sindirim sistemi fizyolojisi, metabolizma, endokrin sistem fizyolojisi, üriner sistem fizyolojisi, kadın üreme ve erkek üreme sistemi fizyolojisi, ve özel duyu fizyolojisi ile ilgili temel bilgiler kazanmasını sağlamak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Kan oksijen ve karbondiyoksit dengesi, solunum sistemi fizyolojisi ile ilişkili temel kavramları tanımlar. 2.Santral ve periferik sinir sistemi, otonom ve somatik sinir sistemi fizyolojisi, ağrı algısını ve duyu organları fizyolojisini açıklar. 3.Sindirim sistemi fizyolojisi, üriner sistem ve endokrin sistem fonksiyonlarını ve işleyişini tanımlar. 4.Oogenez, menstruasyon, gebelik ve spermatogenezi açıklar. |
Bu ders; solunum sistemi fizyolojisi, santral ve periferik sinir sistemi fizyolojisi, otonom ve somatik sinir sistemi fizyolojisi, sindirim sistemi fizyolojisi, metabolizma, endokrin sistem fizyolojisi, üriner sistem fizyolojisi, kadın üreme fizyolojisi, erkek üreme sistemi fizyolojisi ve duyu organları fizyolojisi ile ilgili bilgiler içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Solunum Sistemi Fizyolojisi | |
2) | Sinir Sistemi: Santral ve Periferik Sinir Sistemi | |
3) | Sinir Sistemi: Somatik ve Otonom Sinir Sistemi | |
4) | Ağrı Algısı | |
5) | Sindirim Sistemi Fizyolojisi | |
6) | Metabolizma | |
7) | Termogülasyon | |
8) | Üriner Sistem Fizyolojisi -1 | |
9) | Ara Sınav Haftası | |
10) | Üriner Sistem Fizyolojisi-2 | |
11) | Endokrin Sistem Fizyolojisi -1 | |
12) | Endokrin Sistem Fizyolojisi-2 | |
13) | Kadın ve Erkek Üreme Fizyolojisi | |
14) | Duyu Organları Fizyolojisi |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | 1.Silbernagl S, Despopoulos A. Renkli Fizyoloji Atlası. 6. Baskı. Çeviri: Z. Solakoğlu. 1. Baskı. İstanbul Tıp Kitabevi. İstanbul, 2012. 2.Süzen LB. İnsan Anatomisi ve Fizyolojisine Giriş. Bedray Basın Yayıncılık Ltd. Şti. 3. Baskı. İstanbul, Eylül 2011. 3.Guyton C, Hall JE. Guyton & Hall Tıbbi Fizyoloji Cep Kitabı. 11. Baskı. W.B. Saunders Company. Çeviri: Z. Solakoğlu. Nobel Tıp Kitabevleri. İstanbul, 2011. 4.Ackermann U. Pretty Darned Quick Fizyoloji. Çeviri: B. Yeğen, H. Kurtal, İ. Alican. İstanbul Medikal Yayıncılık. 1. Baskı. İstanbul, 2006. 5.Solonom EP. İnsan Anatomisi ve Fizyolojisine Giriş. Çeviri: L.B. Süzen. 2. Baskı. Birol Basın Yayın Dağıtım ve Ticaret Ltd. Şti. İstanbul, Kasım 1999-2000. 6.Çağlayan Ş. Yaşam Bilimi Fizyoloji. Geliştirilmiş 2. Baskı. İstanbul, 1999. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Küçük Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 88 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. | 3 |
2) | Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 2 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. | 3 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 1 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 1 |
8) | Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. | |
9) | Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. | |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
12) | Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. | 3 |