FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTR1014 | Anatomi II | Bahar | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. SEDA GÖZENER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı; öğrencinin solunum sistemi anatomisi, sinir sistemi anatomisi, sindirim sistemi anatomisi, endokrin sistem anatomisi, üriner sistem anatomisi, kadın üreme sistemi anatomisi, erkek üreme sistemi anatomisi ve özel duyu organ anatomisi ilgili temel bilgileri kazanmalarını sağlamak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Solunum sistemi ile ilgili anatomik özellikleri tanımlar. 2.Sinir sisteminin anatomik özelliklerini tanımlar. 3.Sindirim sistemi anatomisi, endokrin sistem, üriner sistemi anatomisi ile ilişkili temel özellikleri tanımlar. 4.Kadın üreme sistemi anatomisi, erkek üreme sistemi anatomisi ile ilgili temel özellikleri tanımlar. 5.Duyu organların anatomisi ile ilgili temel özellikleri tanımlar. |
Bu ders; solunum sistemi anatomisi, sinir sistemi anatomisi, sindirim sistemi anatomisi, endokrin sistem anatomisi, üriner sistem anatomisi, kadın üreme sistemi anatomisi, erkek üreme sistemi anatomisi ve özel duyu organ anatomisi ile ilgili bilgileri içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Solunum Sistemi Anatomisi | |
2) | Solunum Sistemi Anatomisi | |
3) | Dolaşım sistemi: Kalp ve Damarlar | |
4) | Dolaşım Sistemi: Lenfatik Sistem | |
5) | Sindirim Sistemi Anatomisi | |
6) | Sindirim Sistemi Anatomisi | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Üriner Sistem Anatomisi | |
9) | Üriner Sistem Anatomisi | |
10) | Endokrin Sistemi Anatomisi | |
11) | Endokrin Sistemi Anatomisi | |
12) | Kadın Üreme Sistemi Anatomisi | |
13) | Erkek Üreme Sistemi Anatomisi | |
14) | Duyu Organları Anatomisi |
Ders Notları / Kitaplar: | 1.Süzen LB. İnsan Anatomisi ve Fizyolojisine Giriş. Bedray Basın Yayıncılık Ltd. Şti. 3. Baskı. İstanbul, Eylül 2011 2.Yıldırım M. Resimli İnsan Anatomisi. 2. Baskı. Nobel Tıp Kitabevleri. 2012 |
Diğer Kaynaklar: | 1.Solonom EP. İnsan Anatomisi ve Fizyolojisine Giriş. Çeviri: L.B. Süzen. 2. Baskı. Birol Basın Yayın Dağıtım ve Ticaret Ltd. Şti. İstanbul, Kasım 1999-2000. 2.Yıldırım M. İnsan Anatomisi. 7. Baskı. Nobel Tıp Kitabevleri. 2012. 3.Yıldırım M. Anatomide Başarı. İnsan Anatomisi Çalışma Kitabı. Nobel Tıp Kitabevleri. 2001 4. Moore, K. L. (2014) Clinically Oriented Anatomy, 7th Edition |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Uygulama | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 3 | 30 |
Küçük Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 88 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 4 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 2 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 3 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 2 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 2 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 2 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 2 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 2 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 3 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 3 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 4 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 3 |