Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş ve dersin tanımı |
|
2) |
Çocuklarda Dil Gelişimi, Bozuklukları ve Tedavisi
|
|
3) |
Kekemelik, Tanı ve Tedavisi
|
|
4) |
Artikülasyon ve Fonolojik Bozukluklar, Tanı ve Tedavisi
|
|
5) |
Damak Yarıkları ve Velofarengeal Yetmezlikte Tanı ve Tedavi
|
|
6) |
Ses Fizyolojisi, Bozuklukları, Tanı ve Tedavisi
|
|
7) |
Alternatif ve Tamamlayıcı İletişim Yöntemleri
|
|
8) |
Ara sınav
|
|
9) |
Konuşmanın Nörofizyolojisi, Konuşma Bilimi
|
|
10) |
Apraksi – Dizartri Tanı ve Tedavisi
|
|
11) |
Afazide Tanı ve Tedavi
|
|
12) |
Yutmanın Nörofizyolojisi, Bozuklukları
|
|
13) |
Yutma Bozukluklarında Tanı ve Tedavi
|
|
14) |
Dil ve konuşma bozukluklarında teknolojinin kullanımı, girişimci yaklaşımlar |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Haftalık olarak verilecektir/Will be given weekly
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Paul, R. (2006) Language Disorders from Infancy Through Adolescence: Assessment and Intervention. Mosby Elsevier
2. Guitar, B. (2005) Stuttering: An Integrated Approach to Its Nature and Treatment. Lippincott Williams & Wilkins
3. Boone, D. R., McFarlane, S. C. (1999)The Voice and Voice Therapy. Allyn & Bacon
4. Logemann, J. A. (1997) Evaluation and Treatment of Swallowing Disorders, Pro edition.
5. Helm-Estabrooks, N., Albert, M. L. (2004) Manual of Aphasia and Aphasia Therapy
6. Morris, S. E., Klein, M. D. (2000) Pre-Feeding Skills: A Comprehensive Resource for Mealtime Development, Pro edition
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. |
5 |
2) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
5 |
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
4 |
4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. |
5 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
5 |
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. |
5 |
7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
4 |
8) |
Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. |
5 |
9) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. |
4 |
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
3 |
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
1 |
12) |
Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |
3 |