FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTR2005 | Nöroloji | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. SELEN GÜR ÖZMEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı santral sistemini etkileyen nörolojik hastalıklar, hemipleji, travmatik beyin hasarı, skleroz, nörodejeneratif multipl hastalıklar ve tümörlerde tanı ve tedavi prensipleri ve fizik tedavi ve rehabilitasyon gerektiren hastalıklar hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. En sık görülen nörolojik hastalıkları tanır. 2. Genel nörolojik muayene tekniklerini uygular. 3. Nörolojik hastalıklarda tanı yöntemlerini tanımlar. 4. Nörolojik hastalıkların tedavi yöntemlerini tanır. |
Bu ders, nörolojik muayene, epilepsi, medulla spinalis hastalıkları, polinöropatiler, ekstrapiramidal sistem hastalıkları, demiyelinizan hastalıklar, serebellar sistem hastalıkları, serebrovasküler hastalıklar, nöromüsküler kavşak hastalıkları, kas hastalıkları konularını kapsar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş ve Nörolojik Muayene | |
2) | Motor sistem hastalıkları ve ALS | |
3) | Periferik Sinir Hastalıkları | |
4) | Epilepsi ve antiepileptik ajanlar | |
5) | Ekstrapiramidal sistem hastalıkları | |
6) | Ekstrapiramidal sistem hastalıkları | |
7) | Demiyelinizan hastalıklar | |
8) | Olgu (ön hazırlık) – Sınav hazırlık | |
9) | Ara Sınav | |
10) | Serebrovasküler hastalıklar ve Antitrombotik tedavi | |
11) | Medulla spinalis hastalıkları | |
12) | Nöromüsküler bileşke hastalıkları | |
13) | Kas hastalıkları | |
14) | Serebellar sistem hastalıkları- Ataksiler |
Ders Notları / Kitaplar: | Will be given weekly |
Diğer Kaynaklar: | 1. Ropper, A., Samuels, M. (2009) Adams and Victor’s Principles of Neurology. McGraw-Hill. 2. Durna, Z. (2012) Kronik Hastalıklar ve Bakım. İstanbul: Nobel Matbaacılık |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | 65 |
Küçük Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 97 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 4 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 2 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 3 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 2 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 1 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 3 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 1 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 2 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 5 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 2 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 2 |