Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ortopedik problemli hastanın fizyoterapi ve rehabilitasyon açısından değerlendirilmesi
|
|
2) |
Konjenital ortopedik problemlerde fizyoterapi rehabilitasyon
|
|
3) |
Pediatrik ve yetişkinlerde kırık sonrası fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları
|
|
4) |
Omuz ve üst ekstremite problemlerinde fizyoterapi ve rehabilitasyon
|
|
5) |
Kalça hastalıklarında fizyoterapi ve rehabilitasyon
|
|
6) |
Diz ve ayağın ortopedik problemlerinde fizyoterapi rehabilitasyon ve PRP uygulamaları
|
|
7) |
Ara sınav |
|
8) |
Alt ekstremite eşitsizliklerinde fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları
|
|
9) |
Omurga problemlerinde cerrahi ve fizyoterapi uygulamaları
|
|
10) |
Tümörler ve rehabilitasyonu
|
|
11) |
Artroplasti ve rehabilitasyonu
|
|
12) |
Artroskopik girişimlerde fizyoterapi ve rehabilitasyon
|
|
13) |
Nörolojik problemlere bağlı ortopedik sorunlarda fizyoterapi ve rehabilitasyon
|
|
14) |
Kanıta dayalı ortopedik fizyoterapi ve rehabilitasyon |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. |
4 |
2) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
1 |
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
3 |
4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. |
2 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
1 |
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. |
4 |
7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
1 |
8) |
Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. |
2 |
9) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. |
5 |
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
2 |
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
1 |
12) |
Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |
2 |