FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTR2002 | Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi II | Bahar | 3 | 2 | 4 | 6 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. BERKAY EREN PEHLİVANOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, tedavi edici fiziksel ve elektriksel modalitelerin tanımlanması; fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında uygulaması, probleme yönelik uygun tedavi yönteminin seçimi, tedavi modalitelerinin uygulanamayacağı durumların göz önünde bulundurulmasına yönelik bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Elektroterapiyi diğer fizyoterapi yaklaşımlarıyla birleştirir . 2.Tedavi protokollerini açıklar. 3.Elektroterapi modalitelerini tedavi amaçlı hazırlar. 4.Elektroterapi teknolojisini örneklendirir. 5.Kanıta dayalı elektroterapi yaklaşımlarını seçer. |
Bu ders, kısa dalga diatermi,uzun dalga diatermi,mikro dalga diatermi, ultrason, biofeedback,lazer,manyetoterapi,mikro akım,ekstrakorporal şok dalga tedavisi,yüksek voltajlı kesikli galvanik stimulasyon,transkraniyal manyetik stimülasyon,transkraniyal doğru akım uyarımı ve tüm vücut vibrasyonu tedavisini kapsar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kısa dalga diatermi | |
2) | Mikro dalga diatermi | |
3) | Ultrason | |
4) | Biofeedback | |
5) | Lazer | |
6) | Manyetoterapi | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Mikro akım | |
9) | Ekstrakorporal şok dalga tedavisi | |
10) | Tüm vücut vibrasyonu tedavisi | |
11) | Transkraniyal manyetik stimülasyon | |
12) | Transkraniyal doğru akım uyarımı | |
13) | Pnömatik kompresyon | |
14) | Elektroterapide Kanıta Dayalı Uygulamalar |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Courses sheets will be given weekly. Dersin devam zorunluluğu %70'tir The attendance requirement is 70% |
Diğer Kaynaklar: | 1. Özdinçler, A. R. (2014) Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi. İstanbul: İstanbul Medikal Yayıncılık. 2. Yakut, E. (2008) Kanıta Dayalı Elektroterapi. Pelikan Yayınları 3. Şimşek, N., Kırdı, N. (2015) Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Hipokrat Kitabevi 4. Sabahi, M. (2002) Electrotherapy Clinical Procedures Manual, McGrow-Hill, NY. 5. Edibe Ünal-Kanıta Dayalı Elektroterapi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 30 |
Final | 2 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Uygulama | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | 78 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Final | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü | 152 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 5 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 5 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 3 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 1 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 2 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 2 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 2 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 5 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 2 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 3 |