İŞLETME (İNGİLİZCE, TEZSİZ, UZAKTAN ÖĞRETİM) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BUS5079 | Kültürlerarası Liderlik ve İletişim | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi PERİHAN TUĞÇE ASLAN Prof. Dr. YILMAZ ESMER Dr. Öğr. Üyesi GÜL SELİN ERBEN Öğ.Gör. NEŞE SARUHAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Öğrencileri, yerel veya uluslar arası anlamda farklı kültürel geçmişe sahip kişiler arasındaki iletişime dair temel kavramlar ve mevcut kuramlar hakkında bilgilendirmektir. Ders kapsamında öğrenciler, kültürel davranışları, iletişim engellerini, kültürel uyum süreçlerini, kültürlerarası iletişim yeterliğini ve örgütsel davranış, yönetim ve liderlik içindeki kültürel farklılıkları anlama imkanı bulacaklardır. Ders bireysel ve global düzeyde kültürlerarası iletişimin içeriğini anlamaya yönelik teorik ve pratik araçlar sunacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Kültürlerarası iletişimin temel kavramlarını tanımlayabilecektir. Kültürlerarası iletişimin tarihsel gelişimini açıklayabilecektir. Kültürlerarası farklılaşma ve örgütsel davranış özelliklerini açıklayabilecektir. Kültürlerarası iletişimi etkileyen faktörleri sınıflandırabilecektir. Kültürel uyum yaklaşımlarını açıklayabilecektir. Kültürlerarası iletişim yeterliğini ve unsurlarını tanımlayabilecektir. Kültürlerarası iletişim içinde kültürel zekâ yaklaşımını açıklayabilecektir. Kültürlerarası iletişimde başarı faktörlerini ve bunların global yönetim ve liderlik üzerindeki rolünü açıklayabilecektir. |
Bu derste kültür ve iletişim arasındaki ilişki, kültürel farklılaşma ve global dünyada bireyler ve örgütler için kültürlerarası iletişimin önemi ele alınmaktadır. Kültürel engeller, önyargı, stereotip konularında tartışmalar yapılacaktır. Ayrıca öğrencilerden ders konuları dahilinde bir makale yazmaları ve dönem sonunda sınıfta sunmaları istenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma ve Derse giriş | Haftalık Okuma |
2) | Temel Kavramlar | Haftalık Okuma |
3) | Kültürlerarası İletişim Disiplininin Tarihsel Gelişimi | Haftalık Okuma |
4) | Kültürel Faktörler: Bağlam, Zaman, Mekan | Haftalık Okuma |
5) | Kültürel Boyut Kuramı | Haftalık Okuma |
6) | Kültürlerarası İletişim Süreçleri | Haftalık Okuma |
7) | Vize Sınavı | Yok |
8) | Kültürlerarası Farklılaşma ve Örgütsel Davranış | Haftalık Okuma |
9) | Önemli Kavramlar: Etnomerkezicilik, Kültürel görelilik, önyargılar, stereotipler | Haftalık Okuma |
10) | Kültürel şok ve kültürel uyum | Haftalık Okuma |
11) | Kültürlerarası İletişim Yeterliği | Haftalık Okuma |
12) | Kültürlerarası İletişimde Kültürel Zekâ | Haftalık Okuma |
13) | Global işyerinde kültürlerarası yönetim ve liderlik | Haftalık Okuma |
14) | Sunumlar | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | H.A. Sadri, M. Flammia, Intercultural Communication (The Continnum Int.Pub.Group, 2011), 31-69. E. T. Hall, Understanding Cultural Differences (Intercultural Press, 1990), 3-31. |
Diğer Kaynaklar: | G. Hofstede, Cultural dimensions in management and planning (Asia Pasific Journal of Management, 1984) D. Livermore, The Cultural Intelligence Difference (Amacom, 2011), 3-29. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 20 |
Uygulama | 10 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 13 | 7 | 91 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 3 | 36 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |