TASARIM TARİH,KURAM VE ELEŞTİRİSİ (İNGİLİZCE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HTC6105 | İç Mekanların Kritik Tarihi | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | none |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, iç mekan tasarımı ve içmimarlık mesleğinin gelişimini eleştirel bir bakış açısıyla ele almak ve değerlendirmektir. Ders kapsamında, toplumun özellikle 18.yüzyılın 2. yarısında gerçekleşen sanayi devrimini takiben değişen sosyal, ekonomik ve kültürel yapısı, sanayileşme ve kentleşmenin getirdiği yeni yaşam biçimi çerçevesinde ele alınan içmimarlık mesleğine çok yönlü ve eleştirel bir yaklaşım söz konusudur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - iç mimarlık mesleğinin gelişimini anlamak, - mesleğin gelişimini ekonomik, sosyal ve kültürel gelişmeler çerçevesinden ele alarak eleştirel bir bakış açışı geliştirmek, - kentleşme ve sanayileşmenin mesleğin ortaya çıkışı, yaygınlaşması ve gelişmini etkilerini anlamak, öğrenmek |
1. Giriş 2. Viktoryen Stili 3. Modernizm 4. Art Deco - Art Moderne 5. Savaş Sonrası Modernizm 6. Tüketim Kültürü ve iç mekan 7. Post Modernizm 8. İçmimarlıkta Sürdürülebilirlik 9. Dönem projesi tartismalari 10. Dönem projesi sunumları ve rapor teslimi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | yok |
2) | Viktoryen Stili - ilgili okumalar üzerine tartışmalar | ilgili okumalar |
3) | Modernizm - ilgili okumalar üzerine tartışmalar | ilgili okumalar |
4) | Modernizm- ilgili okumalar üzerine tartışmalar | ilgili okumalar |
5) | Art Deco - Art Moderne - ilgili okumalar üzerine tartışmalar | ilgili okumalar |
6) | Savaş Sonrası Modernizm - ilgili okumalar üzerine tartışmalar | ilgili okumalar |
7) | Tüketim Kültürü ve iç mekan - ilgili okumalar üzerine tartışmalar | ilgili hazirlik |
8) | Tüketim Kültürü ve iç mekan - ilgili okumalar üzerine tartışmalar | ilgili okumalar |
9) | Post Modernizm- ilgili okumalar üzerine tartışmalar | ilgili okumalar |
10) | İçmimarlıkta Sürdürülebilirlik - ilgili okumalar üzerine tartışmalar | ilgili okumalar |
11) | Dönem projesi tartışmaları - (önteslim/sunum şeklinde kritik) | ilgili okumalar |
12) | Dönem projesi tartışmaları - (önteslim/sunum şeklinde kritik) | ilgili okumalar |
13) | Dönem projesi sunumları | ilgili hazirliklar |
14) | Dönem projesi sunumları ve rapor teslimi | ilgili hazirliklar |
Ders Notları / Kitaplar: | none yok |
Diğer Kaynaklar: | - Massey, Anne. 2008. Interior Design Since 1900. Thames & Hudson. London. - Taylor, Mark and Julıeanna Preston (eds.). 2008. Intimus: Interior Design Theory Reader. Wiley-Academy, England - Hay, Gigli, Holis Milligan, Milton Plunket (eds). 2007. Thinking Inside the Box: A Reader in Interiors for the 21st Century. Mıddlesex University Press. London. - Caan, Shashi. 2011. Rethinking Design and Interiors. Laurence King Publishing Ltd., London. * daha çok kaynak eklenecektir - more will be announced by reviewing new publications. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 5 |
Ödev | 2 | % 30 |
Sunum | 2 | % 30 |
Final | 1 | % 35 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 65 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 35 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 14 | 3 | 42 |
Final | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü | 238 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında bağımsız akademik çalışma yürütebilme becerisini kazanmak | 3 |
2) | özgün tasarım yöntemleri kullanarak interdisipliner araştırmalar yürütebilmek | 3 |
3) | Bilimsel toplantılar ve saygın yayınlar vasıtasıyla araştırmalarını duyurmak | 3 |
4) | kendi uzmanlık alanında bilgi üretim teknolojilerinin ve günceli takip etme becerisini kazanmak | 3 |
5) | kendi uzmanlık alanında karar verme mekanizmalarına dahil olmak ve çözüm üretebilmek | 3 |