MEKATRONİK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENM4107 | Pozitif Psikoloji ve Kariyer Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | N/A |
Dersin Amacı: | Ders iki farklı bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde öğrencileri pozitif psikoloji ve örgütsel davranışın iş hayatına etkisini fark etmeleri hedeflenmektedir. İkinci bölümde ise bireysel ve örgütsel kariyerin kişilerin gelecek kararlarına etkisinin aktarılması hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; I- Pozitif psikoloji hakkında genel kavramları öğrenir II-Mutluluğun önemini kavrar yaşamdaki önemini kavrar III-Psikolojik sermaye kavramını öğrenir IV- İş performansı için iş-yaşam dengesi kavramının önemini kavrar V-Kariyer yönetimi ile ilgili genel kavramları öğrenir VI- Örgütlerde uygulanan kariyer yönetimi etkinliklerini listeler VII-Kariyer yönetiminde kişisel özelliklerin önemini kavrar VIII - Özgeçmişini hazırlar IX- İş görüşmelerinde nasıl davranması gerektiğini öğrenir |
Bu derste öğrencilere kariyer yönetimi ve pozitif psikoloji ile ilgili kavramlar aktarılacaktır. Pozitif psikoloji ile ilgili olarak temel kavramlar, mutluluk kavramı, iş yaşam dengesi, pozitif örgütsel davranış konuları öğrencilere aktarılacaktır. Kariyer yönetimi bölümünde ise bireysel ve örgütsel kariyer yönetimi, beceriler ve değerler, CV yazımı, iş görüşmeleri kavramları açıklanacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Pozitif Psikolojiye Giriş | Ders kitapları ve ders sunumları |
1) | İş yaşamı ve kariyer yönetimi | Ders kitapları ve ders sunumları |
2) | Mutluluk ve Sübjektif İyi olma | Ders kitapları ve ders sunumları |
3) | Pozitif duygular, kendini yönetme ve kontrol | Ders kitapları ve ders sunumları |
4) | Pozitif Örgütsel Davranış | Ders kitapları ve ders sunumları |
5) | İş yaşam dengesi ve SWOT Analizi | Ders sunumları ve ders kitapları |
6) | İş yeri tutumları ve pozitif psikolojinin iş performansına etkisi | Ders kitapları ve ders sunumları |
7) | Tekrar ve Yarıyıl Sınavı | Ders kitapları ve sunumlar |
8) | Kariyer yönetimine giriş | Ders kitapları ve ders sunumları |
9) | Örgütlerde kariyer yönetimi | Ders kitapları ve ders sunumları |
10) | Bireysel kariyer yönetimi | Ders kitapları ve ders sunumları |
11) | Kendini tanıma-değerler ve beceriler | Ders kitapları ve sunumlar |
13) | CV oluşturma ve iş görüşmeleri | Ders kitapları ve sunumlar |
14) | Genel tekrar ve pozitif psikolojinin kariyer yönetimine etkisi | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Positive Psychology (2009), by Steve Baumgardner, Marie K. Crothers, Pearson. 2. What color is your parachute? (2018), by Richard N. Bolles, Ten Speed Press |
Diğer Kaynaklar: | Managing Careers: theory and practice (2004), by Yehuda Baruch, Prentice Hall. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 7 | % 35 |
Ödev | 5 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 70 |
Ödevler | 11 | 33 |
Küçük Sınavlar | 7 | 7 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 155 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel bilgisayar bilgisini geliştirmek, ofis ve paket programların kullanılmasını sağlamak. | |
2) | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan temel matematik ile ilgili materyalleri kullanabilme yeteneğine ve bilgi donanımına sahip olmak, | |
3) | İmalatta kullanılan makine elemanlarının genel yapılarını ve şekillendirilme özelliklerini tanımak, | |
4) | İmalat usullerini ve kesici takım gereçlerini kavrayabilmek, Malzeme, statik, mekanik ve akışkanlar bilim dalında temel bilgileri kavrayabilmek, | |
5) | Birleştirme ve hareket elemanlarının imalat resimlerini çizebilmek, bir sistemin komple ve detay yapım resimlerini çizebilmek, | |
6) | Temel imalat işlemlerini, tornalama, frezeleme, delme, taşlama ve kaynak teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Ve bu tezgâhlarda çalışabilecek güvene sahip olmak, | |
7) | Bilgisayarlı sayısal kontrollü tezgâhlarda yapılacak işin programını yazabilmek, ve Bilgisayar Destekli çizim yapabilmek, | |
8) | Proje raporu hazırlayabilmek, projenin imalatı takip edip, projeyi gerçekleştirebilmek, | |
9) | Elektronik devre elemanlarının kullanım alanlarını ve çalışma karakteristiklerini öğrenebilmek. Mikrodenetleyici entegrelerinin programlama mantıklarını kavramak ve programlayabilmek, ayrıca bu programa uygun devre tasarımı yapabilmek. | |
10) | Elektrik motorlarının çalışma prensiplerini ve AC-DC analizlerini yapabilmek, | |
11) | Bir görsel programlama diline hakimiyet kazandırmak. | |
12) | Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek, |