MİMARLIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENM4107 | Pozitif Psikoloji ve Kariyer Yönetimi | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | N/A |
Dersin Amacı: | Ders iki farklı bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde öğrencileri pozitif psikoloji ve örgütsel davranışın iş hayatına etkisini fark etmeleri hedeflenmektedir. İkinci bölümde ise bireysel ve örgütsel kariyerin kişilerin gelecek kararlarına etkisinin aktarılması hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; I- Pozitif psikoloji hakkında genel kavramları öğrenir II-Mutluluğun önemini kavrar yaşamdaki önemini kavrar III-Psikolojik sermaye kavramını öğrenir IV- İş performansı için iş-yaşam dengesi kavramının önemini kavrar V-Kariyer yönetimi ile ilgili genel kavramları öğrenir VI- Örgütlerde uygulanan kariyer yönetimi etkinliklerini listeler VII-Kariyer yönetiminde kişisel özelliklerin önemini kavrar VIII - Özgeçmişini hazırlar IX- İş görüşmelerinde nasıl davranması gerektiğini öğrenir |
Bu derste öğrencilere kariyer yönetimi ve pozitif psikoloji ile ilgili kavramlar aktarılacaktır. Pozitif psikoloji ile ilgili olarak temel kavramlar, mutluluk kavramı, iş yaşam dengesi, pozitif örgütsel davranış konuları öğrencilere aktarılacaktır. Kariyer yönetimi bölümünde ise bireysel ve örgütsel kariyer yönetimi, beceriler ve değerler, CV yazımı, iş görüşmeleri kavramları açıklanacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Pozitif Psikolojiye Giriş | Ders kitapları ve ders sunumları |
1) | İş yaşamı ve kariyer yönetimi | Ders kitapları ve ders sunumları |
2) | Mutluluk ve Sübjektif İyi olma | Ders kitapları ve ders sunumları |
3) | Pozitif duygular, kendini yönetme ve kontrol | Ders kitapları ve ders sunumları |
4) | Pozitif Örgütsel Davranış | Ders kitapları ve ders sunumları |
5) | İş yaşam dengesi ve SWOT Analizi | Ders sunumları ve ders kitapları |
6) | İş yeri tutumları ve pozitif psikolojinin iş performansına etkisi | Ders kitapları ve ders sunumları |
7) | Tekrar ve Yarıyıl Sınavı | Ders kitapları ve sunumlar |
8) | Kariyer yönetimine giriş | Ders kitapları ve ders sunumları |
9) | Örgütlerde kariyer yönetimi | Ders kitapları ve ders sunumları |
10) | Bireysel kariyer yönetimi | Ders kitapları ve ders sunumları |
11) | Kendini tanıma-değerler ve beceriler | Ders kitapları ve sunumlar |
13) | CV oluşturma ve iş görüşmeleri | Ders kitapları ve sunumlar |
14) | Genel tekrar ve pozitif psikolojinin kariyer yönetimine etkisi | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Positive Psychology (2009), by Steve Baumgardner, Marie K. Crothers, Pearson. 2. What color is your parachute? (2018), by Richard N. Bolles, Ten Speed Press |
Diğer Kaynaklar: | Managing Careers: theory and practice (2004), by Yehuda Baruch, Prentice Hall. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 7 | % 35 |
Ödev | 5 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 70 |
Ödevler | 11 | 33 |
Küçük Sınavlar | 7 | 7 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 155 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. | |
2) | Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır. | |
3) | Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur. | |
4) | Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. | |
5) | Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur. | |
6) | İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir. | |
7) | Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir. | |
8) | Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir | |
9) | Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır. | |
10) | Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur. |