REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ENM4107 Pozitif Psikoloji ve Kariyer Yönetimi Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü:
Opsiyonel Program Bileşenleri: N/A
Dersin Amacı: Ders iki farklı bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde öğrencileri pozitif psikoloji ve örgütsel davranışın iş hayatına etkisini fark etmeleri hedeflenmektedir. İkinci bölümde ise bireysel ve örgütsel kariyerin kişilerin gelecek kararlarına etkisinin aktarılması hedeflenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler;
I- Pozitif psikoloji hakkında genel kavramları öğrenir
II-Mutluluğun önemini kavrar yaşamdaki önemini kavrar
III-Psikolojik sermaye kavramını öğrenir
IV- İş performansı için iş-yaşam dengesi kavramının önemini kavrar
V-Kariyer yönetimi ile ilgili genel kavramları öğrenir
VI- Örgütlerde uygulanan kariyer yönetimi etkinliklerini listeler
VII-Kariyer yönetiminde kişisel özelliklerin önemini kavrar
VIII - Özgeçmişini hazırlar
IX- İş görüşmelerinde nasıl davranması gerektiğini öğrenir

Dersin İçeriği

Bu derste öğrencilere kariyer yönetimi ve pozitif psikoloji ile ilgili kavramlar aktarılacaktır. Pozitif psikoloji ile ilgili olarak temel kavramlar, mutluluk kavramı, iş yaşam dengesi, pozitif örgütsel davranış konuları öğrencilere aktarılacaktır. Kariyer yönetimi bölümünde ise bireysel ve örgütsel kariyer yönetimi, beceriler ve değerler, CV yazımı, iş görüşmeleri kavramları açıklanacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Pozitif Psikolojiye Giriş Ders kitapları ve ders sunumları
1) İş yaşamı ve kariyer yönetimi Ders kitapları ve ders sunumları
2) Mutluluk ve Sübjektif İyi olma Ders kitapları ve ders sunumları
3) Pozitif duygular, kendini yönetme ve kontrol Ders kitapları ve ders sunumları
4) Pozitif Örgütsel Davranış Ders kitapları ve ders sunumları
5) İş yaşam dengesi ve SWOT Analizi Ders sunumları ve ders kitapları
6) İş yeri tutumları ve pozitif psikolojinin iş performansına etkisi Ders kitapları ve ders sunumları
7) Tekrar ve Yarıyıl Sınavı Ders kitapları ve sunumlar
8) Kariyer yönetimine giriş Ders kitapları ve ders sunumları
9) Örgütlerde kariyer yönetimi Ders kitapları ve ders sunumları
10) Bireysel kariyer yönetimi Ders kitapları ve ders sunumları
11) Kendini tanıma-değerler ve beceriler Ders kitapları ve sunumlar
13) CV oluşturma ve iş görüşmeleri Ders kitapları ve sunumlar
14) Genel tekrar ve pozitif psikolojinin kariyer yönetimine etkisi Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Positive Psychology (2009), by Steve Baumgardner, Marie K. Crothers,
Pearson.
2. What color is your parachute? (2018), by Richard N. Bolles, Ten Speed Press
Diğer Kaynaklar: Managing Careers: theory and practice (2004), by Yehuda Baruch, Prentice Hall.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 7 % 35
Ödev 5 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 70
Ödevler 11 33
Küçük Sınavlar 7 7
Final 1 3
Toplam İş Yükü 155

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2