HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENM4107 | Pozitif Psikoloji ve Kariyer Yönetimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | N/A |
Dersin Amacı: | Ders iki farklı bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde öğrencileri pozitif psikoloji ve örgütsel davranışın iş hayatına etkisini fark etmeleri hedeflenmektedir. İkinci bölümde ise bireysel ve örgütsel kariyerin kişilerin gelecek kararlarına etkisinin aktarılması hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; I- Pozitif psikoloji hakkında genel kavramları öğrenir II-Mutluluğun önemini kavrar yaşamdaki önemini kavrar III-Psikolojik sermaye kavramını öğrenir IV- İş performansı için iş-yaşam dengesi kavramının önemini kavrar V-Kariyer yönetimi ile ilgili genel kavramları öğrenir VI- Örgütlerde uygulanan kariyer yönetimi etkinliklerini listeler VII-Kariyer yönetiminde kişisel özelliklerin önemini kavrar VIII - Özgeçmişini hazırlar IX- İş görüşmelerinde nasıl davranması gerektiğini öğrenir |
Bu derste öğrencilere kariyer yönetimi ve pozitif psikoloji ile ilgili kavramlar aktarılacaktır. Pozitif psikoloji ile ilgili olarak temel kavramlar, mutluluk kavramı, iş yaşam dengesi, pozitif örgütsel davranış konuları öğrencilere aktarılacaktır. Kariyer yönetimi bölümünde ise bireysel ve örgütsel kariyer yönetimi, beceriler ve değerler, CV yazımı, iş görüşmeleri kavramları açıklanacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Pozitif Psikolojiye Giriş | Ders kitapları ve ders sunumları |
1) | İş yaşamı ve kariyer yönetimi | Ders kitapları ve ders sunumları |
2) | Mutluluk ve Sübjektif İyi olma | Ders kitapları ve ders sunumları |
3) | Pozitif duygular, kendini yönetme ve kontrol | Ders kitapları ve ders sunumları |
4) | Pozitif Örgütsel Davranış | Ders kitapları ve ders sunumları |
5) | İş yaşam dengesi ve SWOT Analizi | Ders sunumları ve ders kitapları |
6) | İş yeri tutumları ve pozitif psikolojinin iş performansına etkisi | Ders kitapları ve ders sunumları |
7) | Tekrar ve Yarıyıl Sınavı | Ders kitapları ve sunumlar |
8) | Kariyer yönetimine giriş | Ders kitapları ve ders sunumları |
9) | Örgütlerde kariyer yönetimi | Ders kitapları ve ders sunumları |
10) | Bireysel kariyer yönetimi | Ders kitapları ve ders sunumları |
11) | Kendini tanıma-değerler ve beceriler | Ders kitapları ve sunumlar |
13) | CV oluşturma ve iş görüşmeleri | Ders kitapları ve sunumlar |
14) | Genel tekrar ve pozitif psikolojinin kariyer yönetimine etkisi | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Positive Psychology (2009), by Steve Baumgardner, Marie K. Crothers, Pearson. 2. What color is your parachute? (2018), by Richard N. Bolles, Ten Speed Press |
Diğer Kaynaklar: | Managing Careers: theory and practice (2004), by Yehuda Baruch, Prentice Hall. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 7 | % 35 |
Ödev | 5 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 70 |
Ödevler | 11 | 33 |
Küçük Sınavlar | 7 | 7 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 155 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. | |
2) | Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. | |
3) | Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. | |
4) | Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | |
5) | İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. | |
6) | Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. | |
7) | İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. | |
8) | İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. | |
9) | Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. | |
10) | Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. | |
11) | Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. | |
12) | Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. | |
13) | Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. | |
14) | Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |