ULUSLARARASI FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENM4104 | Mühendisler için Örgütsel Davranış | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi CİHANGİR GÜMÜŞTAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı örgütlerde insan davranışının önemini ve etkisini uygulamalarla aktarmak ve örgütsel davranışın örgüt performansına etkisinin öneminin fark edilmesini sağlayarak öğrencilerin yönetsel becerilerinin artırılmasını sağlamaktır. Ders kapsamında örgütsel davranışın üç bileşeni olan kişi-grup ve örgüt konularına detaylı bir şekilde değinilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenciler bu dersi başarıyla tamamladıklarında: I- Örgütsel davranışın temel kavramlarını öğrenecekler II- Kişi, grup ve örgütün verimlilik ve çalışan davranışına etkisini tanımlayabilecek ve karşılaştırabilecek III- Örgütlerdeki süreçleri ve iş ortamındaki çalışanların iş tutumlarının nedenlerini anlayabilecekler IV-Temel motivasyon teorilerini ve örgütlerdeki uygulamalarını öğrenebilecekler V- Kültür ve liderlik kavramlarının örgüt ve çalışan üzerindeki etkisini anlayabilecekler VI- Örgütlerde güç ve politikanın olumlu ve olumsuz etkilerini tanımlayabilecekler VII- Grup ve takım davranışını etkileyen faktörleri tanımlayabilecekler VIII- Örgütsel çatışmaların nasıl yönetilebileceğini öğrenecekler |
Ders kapsamında örgütsel davranışın bileşenleri olan kişi, grup ve örgüt kavramları ayrıntılı olarak aktarılacaktır. Kişi ve grup kavramları ile ilgili davranış, kişilik, algı, duygu, motivasyon, karar verme, yaratıcılık, etik, iş tutumları, takım dinamikleri ve iletişim konuları hakkında bilgi verilecektir. Örgütsel düzeyde ise liderlik, değişim, kültür, güç ve politika konuları tartışılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Örgütsel Davranışa Giriş | Yok |
2) | İnsan davranışı, kişilik, değerler ve öğrenme | Ders kitapları ve sunumlar |
3) | İş yerinde duygular, tutumlar ve etik | Ders kitapları ve sunumlar |
4) | Motivasyon ve iş yerinde motivasyon uygulamaları | Ders kitapları ve sunumlar |
5) | Motivasyon ve iş yerinde motivasyon uygulamaları | Ders kitapları ve sunumlar |
6) | Pozitif Örgütsel Davranış ve İş Yaşam Dengesi | Ders kitapları ve sunumlar |
7) | Karar verme, Algı ve Yaratıcılık | Ders kitapları ve ders sunumları |
8) | Grup Davranış, Takım Dinamikleri ve İletişim | Ders kitapları ve ders sunumları |
9) | Örgütlerde güç ve politika | Ders kitapları ve ders sunumları |
10) | Örgütlerde çatışma ve çözüm yöntemleri | Ders kitapları ve ders sunumları |
11) | Liderlik | Ders kitapları ve ders sunumları |
12) | Liderlik | Ders kitapları ve ders sunumları |
13) | Örgütsel kültür | Ders kitapları ve ders sunumları |
14) | Genel Tekrar | N/A |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Organizational Behavior (2015) by Robbins & Judge, Prentice Hall. 2. Organizational Behavior (2015) by Steven L. McShane and Mary Ann Von Glinow, McGraw Hill 3. Organizational Behavior 12th ed. (2011), by Fred Luthans, McGraw Hill 4. Organizational Behavior, (2017) by Jason A. Colquitt, J. A. LePine, M. J. Wesson, McGraw Hill Education |
Diğer Kaynaklar: | Yok- N/A |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 7 | % 35 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 70 |
Küçük Sınavlar | 11 | 21 |
Ara Sınavlar | 6 | 15 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 151 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 2 |
2) | Finansal sorunlara yönelik analitik yaklaşımlar geliştirme ve problem çözme kabiliyetine sahip olmak | 1 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argumanları tüm detayları ile kavramak | 2 |
4) | Finans alanında lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe ve yaşam boyu öğrenme farkındalığına sahip olmak | 2 |
5) | Finansın teorik ilkelerini iş yaşamının gerçekliklerine uygulayabilmek | 1 |
6) | Uluslararası finansal piyasaların gereksinimlerinin anlayarak yönetimsel sorunlara yönelik çözüm geliştirmek | 2 |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünceler geliştirebilmek | 3 |
8) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkilerini bilerek hem yerel hem uluslararası boyutta karar alabilmek | 2 |
9) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli finansal uygulamaları kullanabilmek | 2 |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 1 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, akademik dünya ve iş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | 2 |
12) | İş yaşamı ve akademik hayatta objektif olarak eleştiri geliştirmek ve özeleştiri yapacak perspektife sahip olmak | 2 |