REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ENM4001 Teknolojik İnovasyon Ve Girişimcilik Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ALPER CAMCI
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ALPER CAMCI
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Teknolojik değişimlerin getirdiği fırsatlarla girişimcilik ve ekonomik kalkınma arasındaki ilişkinin anlaşılması günümüzde hayati bir öneme sahiptir. Bu ders öğrencilerin teknolojik yeniliklerin girişimcilik sürecinde oynadığı önemli rolü kavramalarına ve teknolojik yenilikleri kullanarak yeni teknoloji-temelli girişimlerin kurulması sürecini anlamalarına yardımcı olmak üzere tasarlanmıştır. Bu dersin amacı öğrencilere teknolojik yenilik ve teknoloji girişimciliği üzerine temel bilgileri vermek, girişimcilik sürecinin farklı aşamalarını anlamalarını ve girişimcilik faaliyeti ile teknolojik yenilik faaliyeti arasındaki ilişkileri keşfetmelerini sağlamaktır. Dönem boyunca, ilk olarak teknolojik değişimlerin doğası ve teknolojik yeniliklerin yaratılması üzerinde durulacak; ikinci olarak ise girişimcilik süreçlerine odaklanılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin aşağıda sıralanan kazanımları elde etmeleri beklenmektedir.
I. Teknolojik yenilikler ile birlikte ortaya çıkan girişimcilik fırsatları hakkında farkındalık geliştirmesi
II. Yenilik ve girişimcilik arasındaki ilişkinin ve teknolojik yeniliklerin girişimcilik sürecini nasıl etkilediği hakkında bilgi sahibi olması
III. Yeni teknoloji-temelli girişimlerin kurulma sürecini anlaması
IV. Girişimcilik fırsatlarının değerlendirilmesi konusunda yeterlilik sahibi olmak, fırsatların değeri konusunda net bir görüşe sahip olması
V. Girişimcilik sürecinin ana unsurlarını (örneğin etkin bir yönetim ekibinin kurulması, finansal kaynaklar başta olmak üzere kaynakların artırılması) anlaması
V. Yeni teknoloji temelli girişimleri büyüme süreçleri hakkında bilgi sahibi olması ve bu süreçlerini yönetme kabiliyetleri edinmesi

Dersin İçeriği

Teknolojik yenilik ve girişimciliğe giriş
Yenilik ve girişimcilik arasındaki ilişkiler
İş fikrinin girişimcilik fırsatına dönüştürülmesi
Girişimci stratejisi, rekabet stratejisi ve yenilik stratejisinin oluşturulması
İş modeli hazırlanması
İş planı hazırlanması
Girişimcilikte risk ve kazançlar
Ürün/hizmet tasarımı ve pazarlama planı
Kaynak bulma ve kaynak yönetimi
Girişimci ekibinin oluşturulması ve organizasyon
Operasyon yönetimi
Finansal planlama, sermaye kaynakları, yatırımcılar ile görüşmelerin yapılması ve pazarlık aşaması
Karlılık ve büyüme
Girişimci firmalarda başarıyı getiren faktörler

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders için hazırlanan syllabus'ın üzerinden geçilmesi Teknolojik yenilik ve girişimciliğe giriş yapılması Yok
2) Girişimcilik ve Fırsatlar Ders kitabından Bölüm 1-2 nin okunması
3) Vizyon ve İş Modeli ve Planı Ders kitabından Bölüm 3 ve 6 nın okunması
4) Rekabetçi strateji ve Yenilik stratejileri Ders kitabından Bölüm 4-5'in okunması
5) Risk ve kazançlar/ Yaratıclık ve Ürün Geliştirme Ders kitabından Bölüm 7-8'in okunması
6) Pazarlama ve SAtış / Girişim Türleri Ders kitabında Bölüm 9-10'nun okunması.
7) Ders ve Grup Proje Değerlendirme Önceki bölümlerin tekrar gözden geçirilmesi
8) Ara sınav Ara sınav için hazırlık
9) Intellectual Property and new enterprise organization Ders kitabından Bölüm 11-12'ün okunması
10) Kaynakların edinilmesi ve organize edilmesi/Operasyonların yönetimi Ders kitabından Bölüm 13-14'ün okunması
11) Edinmeler ve Küresel Genişleme / Kar ve hasat Ders kitabından Bölüm 15-16'nın okunması
12) Finansal Plan / Sermaye kaynakları Ders kitabından Bölüm 17-18'in okunması
13) Anlaşma Sunumlar ve Görüşmeler / Yeni girişimci firmaları başarıya yönlendirme Ders kitabından Bölüm 19-20'nin okunması
14) Dönem sonu projelerinin sunumu Projelerin yazılı metinlerini hazırlanması proje sunumunun hazırlanması ve sunum yapılması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Byers, T.H., Dorf, R.C. and Nelson A.J. (2010). Technology Ventures: From Idea to Enterprise, 3rd Edition, McGraw Hill, New York.
Diğer Kaynaklar: Timmon, J.A. (2009). New Venture Creation: Entrepreneurship for the 21st century. McGraw-Hill Irwin New York.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 5
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 35
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 65
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 1 1
Proje 1 25 25
Ara Sınavlar 1 12 12
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 134

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2