HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENM4001 | Teknolojik İnovasyon Ve Girişimcilik | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ALPER CAMCI |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ALPER CAMCI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Teknolojik değişimlerin getirdiği fırsatlarla girişimcilik ve ekonomik kalkınma arasındaki ilişkinin anlaşılması günümüzde hayati bir öneme sahiptir. Bu ders öğrencilerin teknolojik yeniliklerin girişimcilik sürecinde oynadığı önemli rolü kavramalarına ve teknolojik yenilikleri kullanarak yeni teknoloji-temelli girişimlerin kurulması sürecini anlamalarına yardımcı olmak üzere tasarlanmıştır. Bu dersin amacı öğrencilere teknolojik yenilik ve teknoloji girişimciliği üzerine temel bilgileri vermek, girişimcilik sürecinin farklı aşamalarını anlamalarını ve girişimcilik faaliyeti ile teknolojik yenilik faaliyeti arasındaki ilişkileri keşfetmelerini sağlamaktır. Dönem boyunca, ilk olarak teknolojik değişimlerin doğası ve teknolojik yeniliklerin yaratılması üzerinde durulacak; ikinci olarak ise girişimcilik süreçlerine odaklanılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin aşağıda sıralanan kazanımları elde etmeleri beklenmektedir. I. Teknolojik yenilikler ile birlikte ortaya çıkan girişimcilik fırsatları hakkında farkındalık geliştirmesi II. Yenilik ve girişimcilik arasındaki ilişkinin ve teknolojik yeniliklerin girişimcilik sürecini nasıl etkilediği hakkında bilgi sahibi olması III. Yeni teknoloji-temelli girişimlerin kurulma sürecini anlaması IV. Girişimcilik fırsatlarının değerlendirilmesi konusunda yeterlilik sahibi olmak, fırsatların değeri konusunda net bir görüşe sahip olması V. Girişimcilik sürecinin ana unsurlarını (örneğin etkin bir yönetim ekibinin kurulması, finansal kaynaklar başta olmak üzere kaynakların artırılması) anlaması V. Yeni teknoloji temelli girişimleri büyüme süreçleri hakkında bilgi sahibi olması ve bu süreçlerini yönetme kabiliyetleri edinmesi |
Teknolojik yenilik ve girişimciliğe giriş Yenilik ve girişimcilik arasındaki ilişkiler İş fikrinin girişimcilik fırsatına dönüştürülmesi Girişimci stratejisi, rekabet stratejisi ve yenilik stratejisinin oluşturulması İş modeli hazırlanması İş planı hazırlanması Girişimcilikte risk ve kazançlar Ürün/hizmet tasarımı ve pazarlama planı Kaynak bulma ve kaynak yönetimi Girişimci ekibinin oluşturulması ve organizasyon Operasyon yönetimi Finansal planlama, sermaye kaynakları, yatırımcılar ile görüşmelerin yapılması ve pazarlık aşaması Karlılık ve büyüme Girişimci firmalarda başarıyı getiren faktörler |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders için hazırlanan syllabus'ın üzerinden geçilmesi Teknolojik yenilik ve girişimciliğe giriş yapılması | Yok |
2) | Girişimcilik ve Fırsatlar | Ders kitabından Bölüm 1-2 nin okunması |
3) | Vizyon ve İş Modeli ve Planı | Ders kitabından Bölüm 3 ve 6 nın okunması |
4) | Rekabetçi strateji ve Yenilik stratejileri | Ders kitabından Bölüm 4-5'in okunması |
5) | Risk ve kazançlar/ Yaratıclık ve Ürün Geliştirme | Ders kitabından Bölüm 7-8'in okunması |
6) | Pazarlama ve SAtış / Girişim Türleri | Ders kitabında Bölüm 9-10'nun okunması. |
7) | Ders ve Grup Proje Değerlendirme | Önceki bölümlerin tekrar gözden geçirilmesi |
8) | Ara sınav | Ara sınav için hazırlık |
9) | Intellectual Property and new enterprise organization | Ders kitabından Bölüm 11-12'ün okunması |
10) | Kaynakların edinilmesi ve organize edilmesi/Operasyonların yönetimi | Ders kitabından Bölüm 13-14'ün okunması |
11) | Edinmeler ve Küresel Genişleme / Kar ve hasat | Ders kitabından Bölüm 15-16'nın okunması |
12) | Finansal Plan / Sermaye kaynakları | Ders kitabından Bölüm 17-18'in okunması |
13) | Anlaşma Sunumlar ve Görüşmeler / Yeni girişimci firmaları başarıya yönlendirme | Ders kitabından Bölüm 19-20'nin okunması |
14) | Dönem sonu projelerinin sunumu | Projelerin yazılı metinlerini hazırlanması proje sunumunun hazırlanması ve sunum yapılması |
Ders Notları / Kitaplar: | Byers, T.H., Dorf, R.C. and Nelson A.J. (2010). Technology Ventures: From Idea to Enterprise, 3rd Edition, McGraw Hill, New York. |
Diğer Kaynaklar: | Timmon, J.A. (2009). New Venture Creation: Entrepreneurship for the 21st century. McGraw-Hill Irwin New York. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 5 |
Projeler | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 35 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Proje | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 134 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. | 2 |
2) | Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | 3 |
3) | Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. | 3 |
4) | Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. | 2 |
5) | Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. | 1 |
6) | İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. | 1 |
7) | İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. | 3 |
8) | Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. | 3 |
9) | Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. | 2 |
10) | Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. | 3 |
11) | Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. | 3 |
12) | Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. | 3 |
13) | İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. | 1 |
14) | Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. | 3 |