GASTRONOMİ (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ENM3001 Mühendisler için Finans Güz 2 2 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MEHMET EMİN YILDIZ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi BAŞAK AKDEMİR
Prof. Dr. YAMAN ÖMER ERZURUMLU
Dersin Amacı: Finansal Yönetimin temel kavramları ve teorilerinin tanıtılması ana amçtır. Finansal tabloların incelenmesi ile başlayacak, proforma tabloların hazırlanışı ve analizi ile devam edecektir. İkinci kısımda paranın zaman değerini takiben Risk ve Getiri ilişkisinden bahsedilerek, proje finansmanı, analizi ve sermaye maliyetinin hesaplanması gösterilecektir.
Ders boyunca öğretilen kavramlar gerçek hayat senaryolarına uygulanacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Temel finansal kavramların tanıtılması,
II. Finansal tablolar, bunların hazırlanması ve analizi ile ilgili bilgiler verilecektir.
III. Öğrenciler nakit bütçesi ve serbest nakit analizi yapabilecektir.
IV. Öğrenciler paranın zaman değerini kullanarak finansal kararlar verebilecek ve analiz yapabileceklerdir
V. Kısa vadeli varlıkların yönetimi ve dinamikleri konusunda bilgi edineceklerdir.
VI. Akademik olmayan finansal basını takip edebileceklerdir.
VII. Tahvil ve hisse senedi piyasasının dinamiklerini öğreneceklerdir.
VIII. Projenin finansal analizi yapabilecek bilgiyi kazanacaklardır.

Dersin İçeriği

Finansamanın temelleri, Finansal tabloların incelenmesi, proforma finansal tablo hazırlama, oran analizi ve başabaş analizi. Nakit bütçesi ve serbest nakit akışı. Paranın zaman değeri ve tahvil hisse senedi değerlemesi. Risk ve getiri ilişkisi. Sermaye bütçeleme teknikleri, sermaye bütçeleme karar süreci ve sermaye maliyetinin hesaplanması. Kısa vadeli varlık yönetimi.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction to Foundations of Finance Yok
1) Capital Budgeting Decisions N/A
2) Evaluating a Firm’s Financial Performance Yok
3) Understanding Financial Statements and Cash Flows Yok
4) Short Term Assets Management Yok
5) Short Term Assets Management Yok
6) 1st Exam Yok
7) Time Value of Money Yok
8) Evaluation of Stocks and Bonds N/A
9) Risk and Return N/A
10) Capital Budgeting Techniques N/A
11) Capital Budgeting Decisions N/A
12) 2nd Exam N/A
13) Leverage and Break Even Analysis N/A
14) General Review N/A

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Keown etal., Foundations of Finance 12th ed., Pearson, 2019
Diğer Kaynaklar: Block and Hirth, Foundations of Financial Management, McGraw Hill, 2011
Gitman L., Principles of Managerial Finance, Pearson, 2006
Brealey, Myers,Marcus "Fundamentals of Corporate finance" 11th edition MacGraw Hill

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 17
Ödev 8 % 14
Ara Sınavlar 1 % 15
Final 1 % 40
Rapor Teslimi 3 % 14
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 3 36
Ödevler 8 2 16
Küçük Sınavlar 6 1 6
Ara Sınavlar 1 3 3
Rapor Teslimi 3 8 24
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 140

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) - Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
2) - Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
4) - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
5) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.