FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENM3001 | Mühendisler için Finans | Güz | 2 | 2 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MEHMET EMİN YILDIZ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi BAŞAK AKDEMİR Prof. Dr. YAMAN ÖMER ERZURUMLU |
Dersin Amacı: | Finansal Yönetimin temel kavramları ve teorilerinin tanıtılması ana amçtır. Finansal tabloların incelenmesi ile başlayacak, proforma tabloların hazırlanışı ve analizi ile devam edecektir. İkinci kısımda paranın zaman değerini takiben Risk ve Getiri ilişkisinden bahsedilerek, proje finansmanı, analizi ve sermaye maliyetinin hesaplanması gösterilecektir. Ders boyunca öğretilen kavramlar gerçek hayat senaryolarına uygulanacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Temel finansal kavramların tanıtılması, II. Finansal tablolar, bunların hazırlanması ve analizi ile ilgili bilgiler verilecektir. III. Öğrenciler nakit bütçesi ve serbest nakit analizi yapabilecektir. IV. Öğrenciler paranın zaman değerini kullanarak finansal kararlar verebilecek ve analiz yapabileceklerdir V. Kısa vadeli varlıkların yönetimi ve dinamikleri konusunda bilgi edineceklerdir. VI. Akademik olmayan finansal basını takip edebileceklerdir. VII. Tahvil ve hisse senedi piyasasının dinamiklerini öğreneceklerdir. VIII. Projenin finansal analizi yapabilecek bilgiyi kazanacaklardır. |
Finansamanın temelleri, Finansal tabloların incelenmesi, proforma finansal tablo hazırlama, oran analizi ve başabaş analizi. Nakit bütçesi ve serbest nakit akışı. Paranın zaman değeri ve tahvil hisse senedi değerlemesi. Risk ve getiri ilişkisi. Sermaye bütçeleme teknikleri, sermaye bütçeleme karar süreci ve sermaye maliyetinin hesaplanması. Kısa vadeli varlık yönetimi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Introduction to Foundations of Finance | Yok |
1) | Capital Budgeting Decisions | N/A |
2) | Evaluating a Firm’s Financial Performance | Yok |
3) | Understanding Financial Statements and Cash Flows | Yok |
4) | Short Term Assets Management | Yok |
5) | Short Term Assets Management | Yok |
6) | 1st Exam | Yok |
7) | Time Value of Money | Yok |
8) | Evaluation of Stocks and Bonds | N/A |
9) | Risk and Return | N/A |
10) | Capital Budgeting Techniques | N/A |
11) | Capital Budgeting Decisions | N/A |
12) | 2nd Exam | N/A |
13) | Leverage and Break Even Analysis | N/A |
14) | General Review | N/A |
Ders Notları / Kitaplar: | Keown etal., Foundations of Finance 12th ed., Pearson, 2019 |
Diğer Kaynaklar: | Block and Hirth, Foundations of Financial Management, McGraw Hill, 2011 Gitman L., Principles of Managerial Finance, Pearson, 2006 Brealey, Myers,Marcus "Fundamentals of Corporate finance" 11th edition MacGraw Hill |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 17 |
Ödev | 8 | % 14 |
Ara Sınavlar | 1 | % 15 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 3 | % 14 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Uygulama | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 3 | 36 |
Ödevler | 8 | 2 | 16 |
Küçük Sınavlar | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Rapor Teslimi | 3 | 8 | 24 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 140 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 2 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 1 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 1 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 1 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 1 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 1 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 5 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 5 |