REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ENM3001 Mühendisler için Finans Güz 2 2 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MEHMET EMİN YILDIZ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi BAŞAK AKDEMİR
Prof. Dr. YAMAN ÖMER ERZURUMLU
Dersin Amacı: Finansal Yönetimin temel kavramları ve teorilerinin tanıtılması ana amçtır. Finansal tabloların incelenmesi ile başlayacak, proforma tabloların hazırlanışı ve analizi ile devam edecektir. İkinci kısımda paranın zaman değerini takiben Risk ve Getiri ilişkisinden bahsedilerek, proje finansmanı, analizi ve sermaye maliyetinin hesaplanması gösterilecektir.
Ders boyunca öğretilen kavramlar gerçek hayat senaryolarına uygulanacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Temel finansal kavramların tanıtılması,
II. Finansal tablolar, bunların hazırlanması ve analizi ile ilgili bilgiler verilecektir.
III. Öğrenciler nakit bütçesi ve serbest nakit analizi yapabilecektir.
IV. Öğrenciler paranın zaman değerini kullanarak finansal kararlar verebilecek ve analiz yapabileceklerdir
V. Kısa vadeli varlıkların yönetimi ve dinamikleri konusunda bilgi edineceklerdir.
VI. Akademik olmayan finansal basını takip edebileceklerdir.
VII. Tahvil ve hisse senedi piyasasının dinamiklerini öğreneceklerdir.
VIII. Projenin finansal analizi yapabilecek bilgiyi kazanacaklardır.

Dersin İçeriği

Finansamanın temelleri, Finansal tabloların incelenmesi, proforma finansal tablo hazırlama, oran analizi ve başabaş analizi. Nakit bütçesi ve serbest nakit akışı. Paranın zaman değeri ve tahvil hisse senedi değerlemesi. Risk ve getiri ilişkisi. Sermaye bütçeleme teknikleri, sermaye bütçeleme karar süreci ve sermaye maliyetinin hesaplanması. Kısa vadeli varlık yönetimi.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction to Foundations of Finance Yok
1) Capital Budgeting Decisions N/A
2) Evaluating a Firm’s Financial Performance Yok
3) Understanding Financial Statements and Cash Flows Yok
4) Short Term Assets Management Yok
5) Short Term Assets Management Yok
6) 1st Exam Yok
7) Time Value of Money Yok
8) Evaluation of Stocks and Bonds N/A
9) Risk and Return N/A
10) Capital Budgeting Techniques N/A
11) Capital Budgeting Decisions N/A
12) 2nd Exam N/A
13) Leverage and Break Even Analysis N/A
14) General Review N/A

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Keown etal., Foundations of Finance 12th ed., Pearson, 2019
Diğer Kaynaklar: Block and Hirth, Foundations of Financial Management, McGraw Hill, 2011
Gitman L., Principles of Managerial Finance, Pearson, 2006
Brealey, Myers,Marcus "Fundamentals of Corporate finance" 11th edition MacGraw Hill

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 17
Ödev 8 % 14
Ara Sınavlar 1 % 15
Final 1 % 40
Rapor Teslimi 3 % 14
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 3 36
Ödevler 8 2 16
Küçük Sınavlar 6 1 6
Ara Sınavlar 1 3 3
Rapor Teslimi 3 8 24
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 140

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2