SİNEMA VE TELEVİZYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENM2003 | Mühendisler için Muhasebe | Bahar | 3 | 2 | 4 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MEHMET EMİN YILDIZ |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. YAMAN ÖMER ERZURUMLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Ders muhasebenin temellerini ve aralarındaki ilişkiyi öğretmeyi hedeflemektedir. Firmanın finansal yapısını inceleme de muhaebe bilgisinden hangi aşamada nasıl yararlanılacağı gösterilecektir. Farklı yaklaşımların firma finansallarını nasıl etkilediği anlatılacaktır. Firmanın bu farklı yaklaşımlara göre inceleme noktasında nasıl ele alınması gerektiği tartışılacaktır. finansal analiz ile muhasebe yönğnden analizin farkları gösterilecektir. UFRS hakkında bilgi verilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Muhasebenin temelleri konusunda bilgi sahibi olunacaktır. 2. Muhaebe uygulamalrı yapılırken hangi aşamalrdan geçildiği öğrenilecektir 3. Farklı muhasebe uygulama seçimlerinin farklı sonuçları üzerinde durulacaktır. 4. Bu uygulamaların UFRS alanına giren noktaları ele alınarak, UFRSye basit bir giriş yapılacaktır. |
Finansal Tablolar Muhasebe Döngüsü Satın alma ve Satış Aktivitelerinin Muhasebeleştirilmesi Duran Varlıkların Muhasebeleştirilmesi Stokun muhasebeleştirilmesi Borçların Muhasebeleştirilmesi Sermaye ve Dağıtılmamış Karların Muhasebeleştirilmesi Finansal Tablolar arasındaki ilişkilerin ortaya konması Nakit Akış Tablosunun çıkarılması |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Basic Financial Statement | Read Chapter 1 |
1) | Accrual Accounting and Financial Statements | Read Chapter 4 |
2) | Accounting the language of business | Read Chapter 1 |
3) | Measuring Income to Access Performance | Read Chapter 2 |
4) | Recording Transactions | Read Chapter 3 |
5) | Accrual Accounting and Financial Statements | Read Chapter 4 |
6) | Statement of Cash Flow | Read Chapter 5 |
7) | Midterm | Study the first 5 chapters |
8) | Accounting for Sales | Read Chapter 6 |
9) | Inventories and COGS | Read Chapter 7 |
10) | Inventories and COGS | Read Chapter 7 |
11) | Long-lived Assets | Read Chapter 8 |
12) | Long-lived Assets | Read Chapter 8 |
13) | Liabilities and Interest | Read Chapter 9 |
14) | Stockholder’s Equity | Read Chapter 10 |
Ders Notları / Kitaplar: | Horngren etal, Principles of Accounting 2014, Pearson |
Diğer Kaynaklar: | Williams Haka Betner Principles of Accounting |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 19 |
Küçük Sınavlar | 8 | % 8 |
Ödev | 8 | % 19 |
Ara Sınavlar | 1 | % 14 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | 52 |
Ödevler | 8 | 4 | 32 |
Küçük Sınavlar | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 168 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | 4 |
2) | Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | 3 |
3) | Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | 1 |
4) | Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | 1 |
5) | Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | 2 |
6) | Çekime hazır bir senaryo yazabilen | 2 |
7) | Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | |
8) | Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | |
9) | Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
10) | Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
11) | Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | 3 |
12) | Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip | 5 |