Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İşlemler Yönetimine Giriş ve Verimlilik |
|
2) |
Küresel Bir Çevrede İşlemler Yönetimi |
|
3) |
Ürün ve Hizmet Tasarımı |
|
4) |
Süreç Stratejisi |
|
5) |
Kapasite ve Kısıtlar Yönetimi |
|
6) |
Yer Seçimi Stratejileri - Temel Yöntemler |
|
7) |
Çok Ölçütlü Karar Verme Yöntemleri ile Yer Seçimi Stratejileri |
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Yerleşim Stratejileri - I |
|
10) |
Yerleşim Stratejileri - II ve Kaliteyi Yönetmek |
|
11) |
Yalın İşlemler |
|
12) |
İnsan Kaynakları, İş Tasarımı ve İş Ölçümleme (İş Etüdü) |
|
13) |
Bakım ve Güvenilirlik |
|
14) |
Dönem Projesi Sunumları |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Heizer, J., Render, B., Munson, C. (2009). Principles of Operations Management: Sustainability and Supply Chain Management, 10th Edition, Pearson, Essex, England. ISBN-10: 1-292-15301-6.
|
Diğer Kaynaklar: |
Stevenson, W.J. (2015). Operations Management, 12th Edition, Mc-Graw Hill, New York, USA. ISBN: 978-0-07-802410-8.
Nahmias, S., Lennon Olsen, T. (2015). Production and Operations Analysis, 7th Edition, Waveland Press, Inc, Long Grove, Illinois, USA. ISBN: 1-4786-2306-3. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık Kurumları Yöneticiliği rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. |
3 |
2) |
Yönetim uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek; ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları öğrenmek ve uygulamak. |
3 |
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
3 |
4) |
Sağlık Kurumları Yöneticiliği alanındaki yönetim fonksiyonları süreçlerini (yönetim ve organizasyon, halkla ilişkiler, insan kaynakları, maliyet muhasebesi, pazarlama) tanımlamak. |
2 |
5) |
Toplumsal sorumululuk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
2 |
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve projeler planlama becerisine sahip olmak. |
2 |
7) |
Toplumun tüm sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
2 |
8) |
Güncel, etkin iletişim becerilerini kullanabilmek; diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk almak. |
2 |
9) |
Sağlık sistemleri konusunda ve sağlık bilişimi alanında ulusal ve ulusararası kapsamda araştırma, planlama ve uygulama becerisi kazanmak. |
2 |
10) |
Sağlık ve yönetim alanında veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
2 |
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
2 |
12) |
Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |
2 |