Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ekonominin kapsamı
Makroekonomiye giriş
Milli Hasıla ve Milli Gelirin Hesaplanması |
Ders kitabı |
2) |
İşsizlik, Enflasyon ve Uzun vadeli büyüme
Toplam Harcama ve Denge |
Ders kitabı |
3) |
Para Arzı ve Merkez Bankası Sistemi |
Ders kitabı |
4) |
Arz Talep Teorisi ve denge Faiz Oranı |
Ders kitabı |
5) |
Ara Sınav 1 |
|
6) |
Uluslararası Ticaret, Karşılaştırmalı Üstünlükler ve Koruma |
Ders kitabı |
7) |
Açık ekonomi: Ödemeler Dengesi ve Kambiyo |
Ders kitabı |
8) |
Kıtlık ve Tercihler
Arz Talep ve Piyasa Dengesi
Arz Talep Uygulamaları ve dinamikleri |
Ders Kitabı |
9) |
Arz Talep Uygulamaları
Esneklik |
Ders Kitabı |
10) |
Ara Sınav 2 |
|
11) |
Hane Halkı Davranışı
Tüketici Tercihi kavramları
Üretim Döngüsü: Kar Maksimizasyonu yapan firmanın davranışı |
Ders Kitabı |
12) |
Kısa Dönem Maliyet ve Çıktı Kararları
Uzun Dönem Maliyet ve Çıktı Kararları |
Ders Kitabı |
13) |
Girdi Talebi: Sermaye Piyasaları ve Yatırım Kararları |
Ders kitabı ve ders notları |
14) |
Tam Rekabet, monopol ve oligopol piyasalar |
Ders kitabı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
4 |
2) |
Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. |
5 |
3) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. |
5 |
4) |
Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. |
5 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. |
5 |
6) |
Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. |
3 |
7) |
Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. |
5 |
8) |
Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. |
5 |
9) |
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. |
5 |
10) |
Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. |
5 |
11) |
En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
5 |
12) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. |
5 |