LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENM1002 | Mühendisler için Ekonomi | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YAMAN ÖMER ERZURUMLU |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. YAMAN ÖMER ERZURUMLU |
Dersin Amacı: | Öğrencilere ekonominin eğlenceli dünyasını tanıtmak, temel teori ve pratik bilgileri kazandırmaktır. Öğrencileri temel ekonomi politik veri ve olayları yorumlama yetisi kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Ekonominin temel kavramları konusunda bilgi kazanılacaktır 2. Temel kavramları kullanarak pazar, arz, talep vb kavramların arkasında yatan dinamikler kavranacaktır. 3. Pazar çeşitleri ve bunların işleyiş şekilleri incelenecektir 4. Makroekoninin alanına giren GSMH, enflasyon vb kavramlar konusunda bilgi edinilecektir 5. Akademik olmayan ekonomi haberlerinin okunabilir anlayabilir ve yorumlayabilir düzeye gelinecektir. 6. Ekonomik verilerin hangi kaynaklardan toplanabileceği öğrenilecektir. |
Mikroekonomi ve makroekonominin temel kavramları: Ekonominin temel sorusu; arz; talep; fiyat; müşteri davranışı; firma teorisi, pazar yapıları, GSMH ve bileşenleri; ekonomik büyüme kavramı; işsizlik; enflasyon; makroekonomik politika araçları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ekonominin kapsamı Makroekonomiye giriş Milli Hasıla ve Milli Gelirin Hesaplanması | Ders kitabı |
2) | İşsizlik, Enflasyon ve Uzun vadeli büyüme Toplam Harcama ve Denge | Ders kitabı |
3) | Para Arzı ve Merkez Bankası Sistemi | Ders kitabı |
4) | Arz Talep Teorisi ve denge Faiz Oranı | Ders kitabı |
5) | Ara Sınav 1 | |
6) | Uluslararası Ticaret, Karşılaştırmalı Üstünlükler ve Koruma | Ders kitabı |
7) | Açık ekonomi: Ödemeler Dengesi ve Kambiyo | Ders kitabı |
8) | Kıtlık ve Tercihler Arz Talep ve Piyasa Dengesi Arz Talep Uygulamaları ve dinamikleri | Ders Kitabı |
9) | Arz Talep Uygulamaları Esneklik | Ders Kitabı |
10) | Ara Sınav 2 | |
11) | Hane Halkı Davranışı Tüketici Tercihi kavramları Üretim Döngüsü: Kar Maksimizasyonu yapan firmanın davranışı | Ders Kitabı |
12) | Kısa Dönem Maliyet ve Çıktı Kararları Uzun Dönem Maliyet ve Çıktı Kararları | Ders Kitabı |
13) | Girdi Talebi: Sermaye Piyasaları ve Yatırım Kararları | Ders kitabı ve ders notları |
14) | Tam Rekabet, monopol ve oligopol piyasalar | Ders kitabı |
Ders Notları / Kitaplar: | MAIN TEXT : Case, Fair; Oster; Principles of Economics 11th ed. Pearson SUPPLEMENTARY MATERIALS: Ekonomik Göstergeler ve İstatistikler Rehberi, Seçkin Yayıncılık AŞ, Beşinci Baskı, 2012. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 5 |
Ödev | 8 | % 25 |
Ara Sınavlar | 2 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 2 | 24 |
Ödevler | 14 | 4 | 56 |
Küçük Sınavlar | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınavlar | 2 | 24 | 48 |
Final | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 198 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |