ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTV3952 Radyo Prodüksiyonu Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NİLAY ULUSOY
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. ERHAN KONUK
Opsiyonel Program Bileşenleri: N/A
Dersin Amacı: Bu dersin amacı radyo prodüksiyonunun genel kuralları hakkında bir vizyon oluşturmaktır. Bu ders, bir radyo programı oluşturmaya ilişkin olmamasına karşın, öğrenciler aynı zamanda bir radyo programı yapma deneyimini de yaşayacaklardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Bir radyo istasyonu hakkında sahip olunması gereken temel bilgilere sahip olurlar
2. Radyo prodüksiyonu kavramını tanımlayabilir ve prodüksiyonun genel kurallarını öğrenirler
3. Prodüksiyon departmanında çalışanların (yapımcı, program yapımcısı, host, dj, editör vs) iş tanımlarını bilirler
4. Yayıncılıki montaj ve prodüksiyon stüdyoları konusunda temel bilgilere hâkim olurlar
5. Program türlerini ve canlı yayınla bant yayını arasındaki farkları bilirler
6. Bir radyo programı üretme deneyimi yaşarlar
7. Ünlü radyo programcılarının deneyimlerini paylaşma olanağı bulurlar.

Dersin İçeriği

Radyo prodüksiyonu konusundaki temel bilgiler ele alınacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Prodüksiyon nedir? Prodüksiyonun genel kuralları.
2) Ekipman
3) Stüdyo
4) Kurgu
5) Program Türleri
6) Radyo programı yapımı
7) Stüdyoda pratik (Farklı sunum stilleri)
8) Radyo istasyonu ziyareti
9) Stüdyoda pratik (Farklı sunum stilleri)
10) Farklı radyo yayıncılığı türleri (internet radyosu..)
11) Stüdyoda pratik
12) Ünlü Türk radyo programcılarıyla buluşma
13) Radyo istasyonu ziyareti
14) Stüdyoda pratik

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: N/A
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Ara Sınavlar 2 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 4 3 12
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ara Sınavlar 2 8 16
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 117

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak
2) Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek
3) Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek
4) Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek
5) Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek
6) Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması
7) Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak
8) Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek
9) Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
10) Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak
11) Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek
12) Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek