MİMARLIK (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARC5420 | Mimari Söylemler | Bahar | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi DURNEV ATILGAN YAĞAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | I.Tarihsel olarak farklı dönem ve bağlamlara ait mimarlık tartışmalarını, içerisinde geliştiği kuramsal ortam üzerinden incelemek, bu tartışmalara dahil olmak ve eleştirel bir tavır geliştirmek. II.Belirli bir tarihsel döneme ve bağlama ait farklı mecralardaki mimari üretimleri incelemek ve bunları değerlendirmek. III. Sınıf içi ve sınıf dışı bireysel ve grup çalışmaları ve sunumlar yapmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Mimarlık-kuram-tarih-eleştiri ilişkisi üzerine güncel bir kavrayış geliştirme II.Mimarlık kuramı içerisindeki metinsel anlatıların çoğulculuğunu ve dolayısıyla tarihselliğini kayrayabilme. III.Mimarlık kuramı içerisinde yeni bir sorunsal oluşturabilme ve bunu güncel kavramsal repertuvarı kullanarak tartışabilme IV.Genel mimarlık kuramı tartışmaları ile Türkiye'nin özgül koşulları içindeki üretimler arasında ilişkiler kurabilme, karşılaştırmalı bir perspektif ile eleştirebilme |
Yukarıda kurgulanan bağlamda dönem içerisinde belirlenecek olan kavramlar ile ilişkili metinler ve diğer mecralardaki mimari üretimler ile onların paralelinde gelişen tartışmalar bu dersin içeriğini oluşturur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Güncel mimarlık kuramı içerisinde nasıl bir sorunsal tanımlanabilir üzerine tartışmalar. | |
3) | Tanımlanan problem üzerine araştırma ve tartışma, kaynakların belirlenmesi. | |
4) | İlgili metin tartışması. | |
5) | Örnek bir mimari durum inceleme ve tartışması için alan gezisi. | |
6) | Film gösterimi, tartışmalar. | |
7) | İlgili okumalar üzerinde tartışma. | |
8) | İlgili okumalar üzerinde tartışma. | |
9) | İlgili okumalar üzerinde tartışma. | |
10) | Bireysel dönem projesi için ön hazırlık ve tartışmalar. | |
11) | Öğrencilerin bireysel araştırma konuları üzerine sunumlar ve tartışma. | |
12) | Öğrenci sunumları | |
13) | Öğrenci sunumları | |
14) | Dönem değerlendirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Selected readings will be given according to the topics. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 3 | % 10 |
Sunum | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 11 | 3 | 33 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 15 | 210 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ödevler | 3 | 8 | 24 |
Rapor Teslimi | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 291 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. | 4 |
2) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, gurup çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur. | 2 |
3) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir. | 2 |
4) | Alanı ilgili bir tasarım problemine, eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak çözüm üretebilir. | 5 |
5) | Mimarlık tarihinde gerçekleşmiş olguların ya da çağdaş uygulamaların nedenlerinin kültürel, toplumsal, siyasal ya da fiziksel bileşenleri ile analiz ederek değerlendirebilir. | 5 |
6) | Alanı ile ilgili niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir. | 2 |
7) | Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını yazılı, sözlü ya da diğer görsel medya araçlarını kullanarak sunabilir. | 1 |
8) | Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir. | 2 |
9) | Mimarlık disiplininin, toplumsal sorumluluklarının, yasal, etik ve estetik değerlerinin bilincinde olur. | 3 |