MİMARLIK (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARC5437 | Mimarlıkta Seçilmiş Konularda Araştırma | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ALİ DEVRİM IŞIKKAYA |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. MEHMET BENGÜ ULUENGİN Dr. Öğr. Üyesi GÖKSUN AKYÜREK ALTÜRK Doç. Dr. ALİ DEVRİM IŞIKKAYA Dr. Öğr. Üyesi BELİNDA TORUS |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok. |
Dersin Amacı: | I.Bu dersin amacı, ilerleyen dönemlerdeki bireysel ve özel ilgi konularını çalışmaları için öğrencileri hazırlamaktır. II.Belirli bir tarihsel döneme ve bağlama ait farklı mecralardaki mimari üretimleri incelemek ve bunları değerlendirmek. III. Sınıf içi ve sınıf dışı bireysel ve grup çalışmaları ve sunumlar yapmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; öğrenciler bu ders boyunca önerilen üst başlık içinde özelleştirecekleri konuları aşağıda sıralanan maddeler odağında çalışmış olacaklardır: I. Literatür tarama II.Analiz etme ve anlama III.bibliyografya oluşturma ve arşiv çalışması IV.değerlendirme |
Yukarıda kurgulanan bağlamda dönem içerisinde belirlenecek olan kavramlar ile ilişkili metinler ve diğer mecralardaki mimari üretimler ile onların paralelinde gelişen tartışmalar bu dersin içeriğini oluşturur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Güncel mimarlık kuramı içerisinde nasıl bir sorunsal tanımlanabilir üzerine tartışmalar. | |
3) | Öğrencilerin bireysel araştırma konuları üzerine sunumlar ve tartışma. | |
4) | Tanımlanan problem üzerine araştırma ve tartışma, kaynakların belirlenmesi. | |
5) | Örnek bir mimari durum inceleme ve tartışması için alan gezisi. | |
6) | Öğrenci sunumları-bireysel dönem projesi için ön hazırlık ve tartışmalar. | |
7) | İlgili metin tartışması. | |
8) | Sunum | |
9) | Film gösterimi, tartışmalar. | |
10) | Öğrenci sunumları-problemin daha detaylı tartışılması. | |
11) | İlgili okumalar üzerinde tartışma. | |
12) | İlgili okuma üzerinde tartışma. | |
13) | İlgili okumalar üzerinde tartışma. | |
14) | Dönem değerlendirilmesi | |
15) | Dönem raporu hazırlık çalışmaları | |
16) | araştırma dosyası ve raporunun final teslimi. |
Ders Notları / Kitaplar: | Architecture Theory 1968, ed. K. Michael Hays (MIT Press, 1998) |
Diğer Kaynaklar: | Starrett, col.w.a., Skyscrapers and the Men Who Build Them, San Francisco, California,2006. Sullivan, Louis, "The Tall Office Building Artistically Considered", inland architecture, 1896. Willis, Carol, Form Follows Finance:Skyscrapers and Skylines İn Newyork and Chicago, New York: princeton architectural press, 1995. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 6 | % 30 |
Sunum | 2 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 45 |
Sunum / Seminer | 3 | 12 |
Proje | 4 | 18 |
Küçük Sınavlar | 7 | 24 |
Final | 2 | 10 |
Toplam İş Yükü | 157 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. | 4 |
2) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, gurup çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur. | 3 |
3) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir. | 3 |
4) | Alanı ilgili bir tasarım problemine, eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak çözüm üretebilir. | 3 |
5) | Mimarlık tarihinde gerçekleşmiş olguların ya da çağdaş uygulamaların nedenlerinin kültürel, toplumsal, siyasal ya da fiziksel bileşenleri ile analiz ederek değerlendirebilir. | 5 |
6) | Alanı ile ilgili niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir. | 4 |
7) | Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını yazılı, sözlü ya da diğer görsel medya araçlarını kullanarak sunabilir. | 3 |
8) | Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir. | 2 |
9) | Mimarlık disiplininin, toplumsal sorumluluklarının, yasal,etik ve estetik değerlerinin bilincinde olur. | 2 |