Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tek değişkenli matematik analiz tekrarı. |
|
2) |
Çok değişkenli fonksiyonlar. Kısmi türevler, dolaylı tanımlı fonksiyonlar, Jakoby matrisi. |
|
3) |
Vektör fonksiyonları. Gradyen, yayılım, bükülüm ve Laplace operatörleri. Yönlü türev. |
|
4) |
Fonksiyonların en büyük ve en küçük değerleri. Lagrange çarpanları. |
|
5) |
Çok değişkenli integral. Eğri üzerinde integral. Green teoremi. |
|
6) |
Yüzey üzerinde integral. Yayılım teoremi. Stoke teoremi. |
|
7) |
Silindirik ve küresel koordinatlar. |
|
8) |
Vektör analizi uygulamaları. |
|
9) |
Karmaşık değişkenli karmaşık fonksiyonlar. Süreklilik ve türev. |
|
10) |
Karmaşık düzlemde integral. Cauchy teoremi. |
|
11) |
Taylor ve Laurent serileri. Kutuplar ve artıklar. |
|
12) |
Biçim koruyan eşemeler ve uygulamaları. |
|
13) |
Fourier serileri. |
|
14) |
Fourier dönüşümü. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. |
|
2) |
Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) |
|
3) |
Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. |
|
4) |
Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme. |
|
5) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
|
6) |
Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. |
|
7) |
Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. |
|
8) |
Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. |
|
9) |
Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. |
|
10) |
Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlayabilme ve çözümleri taşıyabilme, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceleme ve yorumlama. |
|
11) |
Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |
|
12) |
Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek |
|