Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dramaturjinin tarihsel gelişimi ve fonksiyonu |
Aristotle, Lessing, Brecht, Boal ve Barba üzerine okumalar |
2) |
Dramaturji yöntemleri ve perspektifi |
Tiyatro ve film dramaturjisi karşılaştırmaları |
3) |
Klasik Dramaturjinin genel kavramları |
Aristotles Poetics and King Oedipus okumaları |
4) |
Poetikanın yeniden okunması ve Klasik Hollywood anlatı Sineması |
Spielberg's Jaws ve Ibsen'den Enemy of People |
5) |
Trajedi ve Shakespeare dramaturjisi |
Joseph Campbell's 'The Hero's Journey' ve Hamlet okumaları |
6) |
Tarihi ve modern trajedi |
Elia Kazan filmi A Streetcar Named Desire ve Tennesse Williams okumaları |
7) |
Analysis of films through the concepts of classical narrative |
|
8) |
Anlatı teorisi ve Rus Formalistler |
|
9) |
Hikaye, Olay Örgüsü ve Yapı ilişkisi |
|
10) |
Hikaye, Olay Örgüsü ve Yapı ilişkisi; Bir Film Üzerinden tartışmak: A Ay |
Sevim Burak'tan Yanık Saraylar okumaları |
11) |
Klasik anlatının araçlarını yeniden tanımlamak |
Reha Erdem filmi: Korkuyorum Anne |
12) |
Zaman ve mekan |
Reha Erdem filmi Hayat Var üzerinden zaman ve mekan tartışmaları |
13) |
Dramaturgk tutarlılık |
Reha Erdem's film: Kosmos |
14) |
Reha Erdem filmleri üzerinden dramaturji perspektifleri üzerine bir genel tartışma |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
4 |
2) |
Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. |
5 |
3) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. |
5 |
4) |
Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. |
5 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. |
5 |
6) |
Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. |
3 |
7) |
Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. |
5 |
8) |
Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. |
5 |
9) |
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. |
5 |
10) |
Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. |
5 |
11) |
En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
5 |
12) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. |
5 |