Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dramaturjinin tarihsel gelişimi ve fonksiyonu |
Aristotle, Lessing, Brecht, Boal ve Barba üzerine okumalar |
2) |
Dramaturji yöntemleri ve perspektifi |
Tiyatro ve film dramaturjisi karşılaştırmaları |
3) |
Klasik Dramaturjinin genel kavramları |
Aristotles Poetics and King Oedipus okumaları |
4) |
Poetikanın yeniden okunması ve Klasik Hollywood anlatı Sineması |
Spielberg's Jaws ve Ibsen'den Enemy of People |
5) |
Trajedi ve Shakespeare dramaturjisi |
Joseph Campbell's 'The Hero's Journey' ve Hamlet okumaları |
6) |
Tarihi ve modern trajedi |
Elia Kazan filmi A Streetcar Named Desire ve Tennesse Williams okumaları |
7) |
Analysis of films through the concepts of classical narrative |
|
8) |
Anlatı teorisi ve Rus Formalistler |
|
9) |
Hikaye, Olay Örgüsü ve Yapı ilişkisi |
|
10) |
Hikaye, Olay Örgüsü ve Yapı ilişkisi; Bir Film Üzerinden tartışmak: A Ay |
Sevim Burak'tan Yanık Saraylar okumaları |
11) |
Klasik anlatının araçlarını yeniden tanımlamak |
Reha Erdem filmi: Korkuyorum Anne |
12) |
Zaman ve mekan |
Reha Erdem filmi Hayat Var üzerinden zaman ve mekan tartışmaları |
13) |
Dramaturgk tutarlılık |
Reha Erdem's film: Kosmos |
14) |
Reha Erdem filmleri üzerinden dramaturji perspektifleri üzerine bir genel tartışma |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. |
|
2) |
Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. |
|
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
|
4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. |
|
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
|
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. |
|
7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
|
8) |
Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. |
|
9) |
Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. |
|
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
|
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
|
12) |
Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. |
|