Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dramaturjinin tarihsel gelişimi ve fonksiyonu |
Aristotle, Lessing, Brecht, Boal ve Barba üzerine okumalar |
2) |
Dramaturji yöntemleri ve perspektifi |
Tiyatro ve film dramaturjisi karşılaştırmaları |
3) |
Klasik Dramaturjinin genel kavramları |
Aristotles Poetics and King Oedipus okumaları |
4) |
Poetikanın yeniden okunması ve Klasik Hollywood anlatı Sineması |
Spielberg's Jaws ve Ibsen'den Enemy of People |
5) |
Trajedi ve Shakespeare dramaturjisi |
Joseph Campbell's 'The Hero's Journey' ve Hamlet okumaları |
6) |
Tarihi ve modern trajedi |
Elia Kazan filmi A Streetcar Named Desire ve Tennesse Williams okumaları |
7) |
Analysis of films through the concepts of classical narrative |
|
8) |
Anlatı teorisi ve Rus Formalistler |
|
9) |
Hikaye, Olay Örgüsü ve Yapı ilişkisi |
|
10) |
Hikaye, Olay Örgüsü ve Yapı ilişkisi; Bir Film Üzerinden tartışmak: A Ay |
Sevim Burak'tan Yanık Saraylar okumaları |
11) |
Klasik anlatının araçlarını yeniden tanımlamak |
Reha Erdem filmi: Korkuyorum Anne |
12) |
Zaman ve mekan |
Reha Erdem filmi Hayat Var üzerinden zaman ve mekan tartışmaları |
13) |
Dramaturgk tutarlılık |
Reha Erdem's film: Kosmos |
14) |
Reha Erdem filmleri üzerinden dramaturji perspektifleri üzerine bir genel tartışma |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|