PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTV3911 | Sinema ve Dramaturji I | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NİLAY ULUSOY |
Dersin Amacı: | Dersin amacı dramatujinin araçlarını tanımak ve dramaturjik perspektifi geliştirmek. Tarihi formlardan modern formlara kadar trajediyi anlamak. Bu bağlamda sinema ve dramaturjinin senaryo yazımı, çekim ve kurgu aşamalarında önemini vurgulamak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Dramaturjinin genel ilkelerini bilir. 2. Senaryo yazımında dramaturjiyi kullanabilir. 3. Çekim sırasında dramaturjiden yararlanabilir. 4. Dramaturjiye dayalı bir perspektif geliştirir. 5.Dramaturjik prensipleri kullanarak film prodüksiyonlarını eleştirel bir bakış açısıyla analiz edebilecek ve güçlü yönleri ile geliştirilmesi gereken alanları belirleyebilecektir. |
Dersin genel içeriği Klasik Hollywood Anlatı Sineması kurallarını tartışmak, tregedyayı tarihi formlarından günümüze kadar incelemek ve özgün bir dramaturji perspektifi örneği olarak Reha Erdem filmlerini incelemektir. Bu derste, interaktif ders anlatımları, film gösterimleri, grup tartışmaları ve vaka analizleriyle öğretim yapılırken, öğrencilerin performansı yazılı ödevler, projeler ve sınıf içi tartışmalarla değerlendirilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dramaturjinin tarihsel gelişimi ve fonksiyonu | Aristotle, Lessing, Brecht, Boal ve Barba üzerine okumalar |
2) | Dramaturji yöntemleri ve perspektifi | Tiyatro ve film dramaturjisi karşılaştırmaları |
3) | Klasik Dramaturjinin genel kavramları | Aristotles Poetics and King Oedipus okumaları |
4) | Poetikanın yeniden okunması ve Klasik Hollywood anlatı Sineması | Spielberg's Jaws ve Ibsen'den Enemy of People |
5) | Trajedi ve Shakespeare dramaturjisi | Joseph Campbell's 'The Hero's Journey' ve Hamlet okumaları |
6) | Tarihi ve modern trajedi | Elia Kazan filmi A Streetcar Named Desire ve Tennesse Williams okumaları |
7) | Analysis of films through the concepts of classical narrative | |
8) | Anlatı teorisi ve Rus Formalistler | |
9) | Hikaye, Olay Örgüsü ve Yapı ilişkisi | |
10) | Hikaye, Olay Örgüsü ve Yapı ilişkisi; Bir Film Üzerinden tartışmak: A Ay | Sevim Burak'tan Yanık Saraylar okumaları |
11) | Klasik anlatının araçlarını yeniden tanımlamak | Reha Erdem filmi: Korkuyorum Anne |
12) | Zaman ve mekan | Reha Erdem filmi Hayat Var üzerinden zaman ve mekan tartışmaları |
13) | Dramaturgk tutarlılık | Reha Erdem's film: Kosmos |
14) | Reha Erdem filmleri üzerinden dramaturji perspektifleri üzerine bir genel tartışma |
Ders Notları / Kitaplar: | Here are the references in APA format: 1. Shakespeare, W. (2012). *Hamlet*. 2. Williams, T. (2009). *Arzu Tramvayı* (*A Streetcar Named Desire*). 3. Sophokles. (2012). *Kral Oidipus* (*Oedipus Rex*). 4. Aristoteles. (2011). *Poetika* (*Poetics*). 5. Genette, G. (2007). *Anlatının Söylemi: Yöntem Hakkında Bir Deneme* (*Narrative Discourse: An Essay in Method*). 6. Bordwell, D. (1985). *Narration in the Fiction Film*. Madison: University of Wisconsin Press. |
Diğer Kaynaklar: | Here are the references in APA format: 1. Shakespeare, W. (2012). *Hamlet*. 2. Williams, T. (2009). *Arzu Tramvayı* (*A Streetcar Named Desire*). 3. Sophokles. (2012). *Kral Oidipus* (*Oedipus Rex*). 4. Aristoteles. (2011). *Poetika* (*Poetics*). 5. Genette, G. (2007). *Anlatının Söylemi: Yöntem Hakkında Bir Deneme* (*Narrative Discourse: An Essay in Method*). 6. Bordwell, D. (1985). *Narration in the Fiction Film*. Madison: University of Wisconsin Press. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 3 | 36 |
Sunum / Seminer | 2 | 20 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 126 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. | |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | |
3) | Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. | |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). | |
5) | Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. | |
6) | Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). | |
7) | Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. | |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. | |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. | 3 |