SEN5550 İş ZekasıBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BİLGİ TEKNOLOJİLERİ (İNGİLİZCE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ (İNGİLİZCE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SEN5550 İş Zekası Bahar 3 0 3 8

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ADEM KARAHOCA
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. ADEM KARAHOCA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Katılımcılar iş zekâsının temel kullanım alanlarını öğrenecek, veri madenciliği yöntemlerinin iş zekâsına katkılarını görecek, açık kaynak kodlu ve ticari iş zekâsı çözümleri ile tanışacak ve uygulama geliştireceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. İş Zekâsı kavramını öğrenir
2. Raporlama araçlarına hâkimiyeti artar
3. Veri madenciliğinin sağladığı katkıları öğrenir
4. Temel ETL araçlarını kullanır

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğinde iş zekasına giriş, veritabanı yönetim sistemleri, veri ambarı modelleri ve mimarileri, veri madenciliği, önişleme, metodoloji ve güdümlü algoritmalar ve güdümlü olmayan algoritmalar bulunmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İş zekâsına giriş
2) Veritabanı yönetim sistemleri – 1
3) Veritabanı yönetim sistemleri – 2
4) Veri ambarı modelleri ve mimarileri – uygulama
5) Veri ambarlarında Datamart’lar
6) Veri madenciliği – 0 (önişleme)
7) Veri madenciliği – 0 (önişleme) / Ara Sınav
8) Veri madenciliği – 1 (Metodoloji ve güdümlü algoritmalar)
9) Veri madenciliği – 2 (Güdümlü algoritmalar devam)
10) Veri madenciliği – 3 (Güdümlü olmayan algoritmalar)
11) Proje sunumları – 1
12) Proje sunumları – 2
13) Proje sunumları – 3
14) Genel değerlendirme ve kapanış

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Business Intelligence: Making Better Decisions Faster by Elizabeth Vitt, Michael Luckevich, Stacia Misner (2002)
Diğer Kaynaklar: Yok

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Ödev 2 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ara Sınavlar 1 22 22
Final 1 41 41
Toplam İş Yükü 189

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel yazılım mühendisliği bilgisini ve becerilerini kullanır 3
2) Yazılım Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan program geliştirme becerisini uygular. 3
3) Veri yapılarını kullanır ve algoritma geliştirme bilgilerini uygular. 2
4) İşletim sistemleri üzerinde sistem programları geliştirir. 2
5) Bilgisayar organizasyonu, tasarımı ve mimarilerini tanımlar. 2
6) Bilgisayar ağları ve ağ güvenliği yapılarını oluşturur. 2
7) İş zekası, veri madenciliği ve veri analizi araçlarını kullanır, tekniklerini uygular. 3
8) Veritabanı uygulamaları ve WEB tabanlı programlar geliştirir. 4
9) Bilgi teknolojileri projelerini tanımlar, analiz eder, tasarlar ve yönetir. 3
10) Eğitimde teknoloji tabanlı ortamları ve araçları kullanır ve geliştirir. 3
11) İş ortamındaki bilişim teknolojileri ihtiyaçlarını saptar, tanımlar ve çözer. 3
12) Bilişim teknolojileri yetkinliklerini mesleki sorumluluklar ve etik kuralları çerçevesinde kullanır. 4