KENTSEL SİSTEMLER VE ULAŞTIRMA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
KSU5335 | Yol Kenarı Güvenliği Dizaynı ve Uygulaması | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NİLGÜN CAMKESEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders kapsamında temel amaç, karayolunu herhangi bir sebeple terk eden araçların güvenliğinin en üst düzeyde sağlanabilmesi için yapılması gerekenlerin incelenmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Ders katılımcılarının güvenli bir yolkenar dizayn tasarım aşamalarını öğrenmesi, adım adım gereken önlemlerin neler olduğunu belirlemesi, dünyada yolkenar güvenliğini sağlamada kullanılan çarpışma testlerinin neler içerdiğini anlaması, otokorkuluk, çarpma yastığı ve geçiş otokorkuluğu gibi yapıların kullanım detaylarını öğrenmesi beklenmektedir. |
Karayolunu çevreleyen kenar bölgelerine giren araçların güvenliğinin artırılması için gerekli tüm mühendislik önlemlerin anlatılması, çarpışma etkisinin en aza indirilebilmesi için yapılabileceklerin sıralanması, mühendislik önlemlerinden biri olan otokorkuluklar hakkında detaylı bilgiler sunulması, çarpışma testleri ve dünyada geçerli olan çarpışma test standartlarının anlatılması, Türkiye ve dünyadan örnekler ile yolkenar güvenliği konusunun incelenmesi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yolkenar güvenliğine giriş | |
2) | Yolkenar kazaları | |
3) | Yolkenar güvenliği dizaynı | |
4) | Yolkenar güvenliği konusunda literatür çalışması | |
5) | Temiz yolkenarı | |
6) | Kırılabilir direkler | |
7) | Otokorkuluklar | |
8) | Araç çarpışma testleri | |
9) | ara sınav | |
10) | AB normlarında çarpışma testleri | |
11) | EN1317-2 Otokorkuluk çarpışma testleri | |
12) | EN1317-3 EN1317-4 EN1317-5 | |
13) | Türkiye ve yolkenar güvenliği | |
14) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Derste verilen notlar / Lecture notes |
Diğer Kaynaklar: | http://www.in.gov/indot/files/RoadsideSafety.pdf http://www.ctre.iastate.edu/pubs/semisesq/session1/wendling/index.htm http://ec.europa.eu/transport/roadsafety_library/publications/riser_guidelines_for_roadside_infrastructure_on_new_and_existing_roads.pdf http://www.tac-atc.ca/english/bookstore/pdfs/volume3-errata-dec09.pdf |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 4 | % 10 |
Ödev | 5 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 10 | 6 | 60 |
Ödevler | 5 | 20 | 100 |
Küçük Sınavlar | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 270 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulaştırma kapsamında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alanda veya ilgili yan alanlarda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek. | 5 |
2) | Ulaştırma içerikli mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak. | 4 |
3) | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahiptir; gerektiğinde bunları incelemek ve öğrenmek. | 4 |
4) | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlamak ve uygulamak; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirmek. | |
5) | Mühendislik problemlerini kurgulamak, çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamak. | |
6) | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirmek; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirmek. | |
7) | Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarmak; bir yabancı dili anlama, okuma ve yazmayı en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurmak. | |
8) | Teknoloji uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlamak. Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını listelemek. | |
9) | Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek. | |
10) | Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşmak, bilgiyi değerlendirmek ve uygulamak. | |
11) | Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulamak. | |
12) | Modelleme ve deneysel araştırmaları uygulamak; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümlemek. |