Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanımlar |
|
2) |
İşletme ve Fonksiyonları, Kamu İşletmeleri |
|
3) |
Belediye Hizmetlerinin Sınıflandırılması |
|
4) |
Yerel Yönetimlerin hizmet sunum modelleri |
|
5) |
Hizmet İşletmelerinde Stratejik Planlama |
|
6) |
Yerel Yönetimler ve Kalite Yönetimi |
|
7) |
Kentlerde İşletme Türleri |
|
8) |
Kentlerde İşletme Türleri |
|
9) |
Kentlerde İşletme Türleri |
|
10) |
Kentlerde İşletme Türleri |
|
11) |
Kent Atölyeleri |
|
12) |
Sağlık Tesisleri, Sosyal Refah Harcamaları, Sanat – Eğitim ve Meslek edindirme kursları |
|
13) |
Müzeler ve Arşivler |
|
14) |
Mobese ve Kent Güvenliği |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Kent Sohbetleri, 2008, ISBN 978-9944-936-16-3., Adem Esen, Okutan Yayınları, İstanbul
Mal, Mülkiyet ve Piyasa: Karşılaştırmalı Olarak, Adem Esen, İslam Kalkınma Bankası Yayını, Cidde, 2007
|
Diğer Kaynaklar: |
İşletmelerde Stratejik Planlama, Erol, Eren
İşletme Yöneticiliği, Koçel, Tamer
Kamu Ekonomisi ve Sivil toplum Kuruluşları Kamu Ekonomisi, Şahin, Mehmet, Akalın, Güneri
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ulaştırma kapsamında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alanda veya ilgili yan alanlarda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek. |
4 |
2) |
Ulaştırma içerikli mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak. |
4 |
3) |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahiptir; gerektiğinde bunları incelemek ve öğrenmek. |
4 |
4) |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlamak ve uygulamak; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirmek. |
|
5) |
Mühendislik problemlerini kurgulamak, çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamak. |
|
6) |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirmek; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirmek. |
|
7) |
Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarmak; bir yabancı dili anlama, okuma ve yazmayı en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurmak. |
|
8) |
Teknoloji uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlamak. Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını listelemek. |
|
9) |
Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek. |
|
10) |
Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşmak, bilgiyi değerlendirmek ve uygulamak. |
|
11) |
Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulamak. |
|
12) |
Modelleme ve deneysel araştırmaları uygulamak; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümlemek. |
|