KENTSEL SİSTEMLER VE ULAŞTIRMA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
KSU5327 | Akıllı Ulaşım Sistemleri Projeleri için Sistem Mühendisliği | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NİLGÜN CAMKESEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | AUS Projeleri İçin Sistem Mühendisliği dersinin verilmesi ile, öğrencilerimizin AUS projelerinin yanı sıra, diğer disiplinler-arası projelerin gerçekleştirilmesi için de ihtiyaç duyabilecekleri sistem mühendisliği ile ilgili temel kavramları, standartları, modelleri ve diğer hususları öğrenmeleri sağlanacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu ders, Akıllı Ulaşım Sistemleri dersi ile birlikte konuyu bütünleştirici bir rol üslenecektir. Bu kapsamda AUS kapsamında tanıtılan teknolojilerin ve kavramsal çerçevenin hayata geçirilmesi ile ilgili temel bir ihtiyacın karşılanması amaçlanmaktadır. |
Sistemler, sistem modelleri ve bilgisayarların otomasyon ve kontrol süreçlerinde kullanımına ilişkin temel bilgiler, akıllı ulaşım sistemlerinde kullanılan teknolojiler ve teknoloji sistemleri, Sistem Mühendisliği’ne genel bir bakış, Sistem mühendisliği ile ilgili temel kavramlar ve standartlar, sistem bileşenleri arasındaki hiyerarşi ve sistem mühendisliğinin rolü, sistem hayat döngüsü, sistem mühendisliği süreci ile ilgili modeler, süreç etkinlikleri, AUS teknik süreçleri ve uygulama örnekleri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sistemler, sistem modelleri ve bilgisayarların otomasyon ve kontrol süreçlerinde kullanımına ilişkin temel bilgiler | |
2) | Akıllı ulaşım sistemlerinde kullanılan teknolojiler ve teknoloji sistemleri | |
3) | Sistem Mühendisliği’ne genel bir bakış | |
4) | Sistem mühendisliği ile ilgili temel kavramlar ve standartlar | |
5) | Sistem bileşenleri arasındaki hiyerarşi ve sistem mühendisliğinin rolü | |
6) | Sistem hayat döngüsü, sistem mühendisliği süreci ile ilgili modeller ve “V” modeli | |
7) | Süreç etkinlikleri | |
8) | AUS teknik süreçleri | |
9) | AUS proje yönetim süreçleri | |
10) | Sürecin biçimlendirilmesi | |
11) | Geleneksel proje hayat çevrimi ve sistem mühendisliği | |
12) | Sistem mühendisliğinin uygulanması | |
13) | Kalite fonksiyonu ve başarı kriterleri | |
14) | İnsan sistemleri mühendisliği |
Ders Notları / Kitaplar: | Derste Verilen Notlar/Lecture Notes |
Diğer Kaynaklar: | 1. INCOSE Systems Engineering Handbook, International Council on Systems Engineering, http://www.incose.org 2. NASA Systems Engineering Handbook, National Aeronautics and Space Administration, http://ldcm.nasa.gov/library/Systems_Engineering_Handbook.pdf 3. Departmant of Defense (DOD) Systems Engineering Plan (SEP) Preparation Guide: http://www.acq.osd.mil/ds/se/publications/pig/sep_prepguide_v1_2.pdf 4. Buede, D.M., The Engineering Design of Systems: Models and Methods, Wiley Inter-Science, 2000 5. Systems Engineering for Intelligent Transportation Systems: An Introduction for Transportation Professionals, U.S. Department of Transportation, FHWA, Federal Transit Administration, www.ops.FHWA.dot.gov |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 4 | % 10 |
Ödev | 5 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 10 | 6 | 60 |
Ödevler | 5 | 20 | 100 |
Küçük Sınavlar | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 270 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulaştırma kapsamında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alanda veya ilgili yan alanlarda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek. | 5 |
2) | Ulaştırma içerikli mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak. | 4 |
3) | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahiptir; gerektiğinde bunları incelemek ve öğrenmek. | 4 |
4) | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlamak ve uygulamak; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirmek. | |
5) | Mühendislik problemlerini kurgulamak, çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamak. | |
6) | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirmek; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirmek. | |
7) | Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarmak; bir yabancı dili anlama, okuma ve yazmayı en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurmak. | |
8) | Teknoloji uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlamak. Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını listelemek. | |
9) | Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek. | |
10) | Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşmak, bilgiyi değerlendirmek ve uygulamak. | |
11) | Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulamak. | |
12) | Modelleme ve deneysel araştırmaları uygulamak; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümlemek. |