KENTSEL SİSTEMLER VE ULAŞTIRMA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
KSU5323 Kentiçi Raylı Sistemin Özellikleri Güz 3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi NİLGÜN CAMKESEN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrenciler, kentiçi raylı sistemlerin en son gelişmeleri takip edebilecek birikimi kazanır. Ders ayrıca, ülkemiz için en ileri, uyumlu ve yararlı teknolojilerin seçilip, hızlı ve etkin olarak uygulamaya konulması yetisini arttırır.
Kentiçi raylı sistemlerinin işletme, hat, araç, enerji, çevre açısından özelliklerini anlatmak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi alan öğrenciler, kentiçi raylı sistemler (tramvay, hafif raylı, metro) konusunda en son gelişmeleri takip edebilecek birikimi kazanacaklardır. Kentiçi raylı sistemin genel özellikleri, tramvay, hafif metro ve metro sistemleri, bu sistemlerin işletme, araç, hat, enerji besleme özellikleri.

Dersin İçeriği

Toplu taşıt sistemlerine genel bakış, kentiçi raylı sistemin genel özellikleri, tramvay, hafif metro ve metro sistemleri, bu sistemlerin işletme, araç, hat, enerji besleme özellikleri, yapım-bakım yöntemleri, tasarım-bakım kriterleri, dünyadaki ve ülkemizdeki raylı sistem özellikleri.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kentiçi Raylı Sistemlerine Giriş
2) Kentiçi Raylı Sistemlerde İşletme
3) Kentiçi Raylı Sistemlerde Hat geometrisi
4) Kentiçi Raylı Sistemlerde Araç ve Enerji
5) Kentiçi Raylı Sistemlerin Tasarımı
6) Kentiçi Raylı Sistemlerde Tüm Modlar
7) Kentiçi Raylı Sistemlerin İnşaatı
8) Arasınav
9) Kentiçi Raylı Sistemlerde Üstyapı
10) Kentiçi Raylı Sistemlerin Emniyeti
11) Uygulama Örnekleri
12) Kentiçi Raylı Sistemlerin Bakımı
13) Kentiçi Raylı Sistemlerin Çevresel etkisi
14) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Derste Verilen Notlar / Lecture Notes
Diğer Kaynaklar: Urban Transit Systems and Technology Vuchic R V 2007

Demiryolu Mühendisliği, Zübeyde Öztürk, Veysel Arlı 2009

Track Compendium Bernhard Lichtberger 2007

Modern Railway Track Coenraad Esveld 2001

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 0
Küçük Sınavlar 4 % 10
Ödev 5 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 10 6 60
Ödevler 5 20 100
Küçük Sınavlar 4 10 40
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 270

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ulaştırma kapsamında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alanda veya ilgili yan alanlarda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek. 5
2) Ulaştırma içerikli mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak. 4
3) Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahiptir; gerektiğinde bunları incelemek ve öğrenmek. 4
4) Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlamak ve uygulamak; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirmek.
5) Mühendislik problemlerini kurgulamak, çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamak.
6) Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirmek; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirmek.
7) Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarmak; bir yabancı dili anlama, okuma ve yazmayı en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurmak.
8) Teknoloji uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlamak. Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını listelemek.
9) Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek.
10) Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşmak, bilgiyi değerlendirmek ve uygulamak.
11) Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulamak.
12) Modelleme ve deneysel araştırmaları uygulamak; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümlemek.