Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş: Kavramsal çerçevenin sunumu |
|
2) |
Kentsel Siyasete ilişkin yaklaşımlar; Klasik Liberal ve Marksist Yaklaşımlar |
|
3) |
Pluralist, Kurumcu ve Neoliberal Yaklaşımlar |
|
4) |
Batı’da kent ve yerel yönetim kurumlarının ortaya çıkışı, gelişimi, kırılma dönemleri ve süreklilikleri |
|
5) |
Türkiye’de yerel yönetimlerin tarihsel - siyasal gelişimi , Merkezi yönetim – yerel yönetim ilişkilerinin kurumsallaşması ve sorun alanlarının tesbiti. |
|
6) |
Türkiye’de uygulanmakta olan yerel mevzuatın , seçilmiş uygulamalar ve sorun çözümleme örnekleriyle incelenmesi. |
|
7) |
Mevzuat ve uygulama incelemeleri, |
|
8) |
Mevzuat ve uygulama incelemeleri, |
|
9) |
Uluslar arası Kent ve Yerel Yönetim Belgeleri Işığında Türkiye ‘nin yerel yönetim sistemini ve kentsel politik deneyimlerini değerlendirme , Avrupa ve Dünya kent yönetimlerinden uygulama örnekleri ile karşılaştırma çalışmaları, |
|
10) |
Karşılaştırma çalışmaları |
|
11) |
Türkiye ‘de ve Dünya’da Yerel Yönetişim uygulamaları ve tartışmaları, |
|
12) |
Öğrenci araştırma sunumları ve tartışma |
|
13) |
Öğrenci araştırma sunumları ve tartışma |
|
14) |
Genel Değerlendirme |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Ders sunumları/lecture presentations |
Diğer Kaynaklar: |
Adalet B.Alada,(2008) “Türkiye’de Yerel Yönetimleri Özerklik Meselesi Üzerinden Yeniden Düşünmek” Çağdaş Yerel Yönetimler Dergisi,C:17,S:4 , TODAİE Yay.Ankara
Avrupa Kentsel Şartı ve Kentli Haklar Bildirgesi,
Avrupa Yerel Yönetimler Özerklik Şartı,
Yerel Yönetimler Evrensel Bildirgesi,
European Charter of the Safeguarding of Human Rights in the City.
Tarık Şengül,(2003) Kentsel Çelişki ve Siyaset, Wald Yay. İstanbul
… John Loughlin,(2005) Subnational Democracy in the European Union,Oxford Uni. Pres.
Warren Magnusson,(2000)The Search for Political Space,University of Toronto Pres.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ulaştırma kapsamında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alanda veya ilgili yan alanlarda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek. |
4 |
2) |
Ulaştırma içerikli mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak. |
4 |
3) |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahiptir; gerektiğinde bunları incelemek ve öğrenmek. |
3 |
4) |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlamak ve uygulamak; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirmek. |
|
5) |
Mühendislik problemlerini kurgulamak, çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamak. |
|
6) |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirmek; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirmek. |
|
7) |
Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarmak; bir yabancı dili anlama, okuma ve yazmayı en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurmak. |
|
8) |
Teknoloji uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlamak. Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını listelemek. |
|
9) |
Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek. |
|
10) |
Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşmak, bilgiyi değerlendirmek ve uygulamak. |
|
11) |
Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulamak. |
|
12) |
Modelleme ve deneysel araştırmaları uygulamak; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümlemek. |
|