KENTSEL SİSTEMLER VE ULAŞTIRMA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
KSU5317 Demiryolu Üstyapı Hesaplamaları Güz 3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi NİLGÜN CAMKESEN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders ile birlikte, güncel hayattan örnekler incelenerek, mevcut-gerçekleşen-gerçekleşmesi planlanan projelerle, demiryolu projelerinin inşaat yöntemleri, kullanılan malzemeler, ekipmanlar incelenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu ders, inşaat mühendisliği lisans eğitimi srasında verilen 'Demiryolu' dersi ve Bahçeşehir Üniversitesi Kentsel Sistemler ve Ulaştırma Yönetimi Yüksek Lisans Programı' nda verilen 'Kentiçi Raylı Sistemlerin Özellikleri' dersinin tamamlayıcısı niteliğindedir.

Dersin İçeriği

Demiryolu üstyapısına uygun olarak seçilen statik durum (Zimmerman), Esas fonksiyonların tanımlanmaları ile “Travers Çökmesi” ve “Ray Eğilme Momenti”nin hesaplanmaları (Winkler Hipotezi), Travers hesaplamaları beraberinde hesaplamlara balastın etkisi, Hesaplamalarda kullanılacak “Dinamik Etki”nin saptanması yöntemi, Sayısal uygulamalar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Demiryolu Sistemleri
2) Demiryolu Sistemleri
3) Demiryolu Planlaması
4) Demiryolu Projeleri
5) Demiryolu Projeleri
6) Demiryolunun Avantajı
7) Demiryolu Üstyapısı
8) Demiryolu Üstyapısı
9) Demiryolu Üstyapısı
10) Demiryolu Maliyeti
11) Demiryolunun Avantajları-2
12) Demiryolu Projeleri-2
13) Demiryolunun Avantajları-3
14) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Derste Verilen Notlar / Lecture Notes
Diğer Kaynaklar: Modern Railway Track, Second Edition Esveld, C. 2001

Demiryolu Üstyapısı Erel, A. 2005

Demiryolunun Tarihsel Gelişimi ve Demiryolu Üstyapısı Erkul, C 2002

Gleisdynamik Knothe, K. 2001

Demiryolu Üstyapısının Dinamik Analizi Yalcin, S.N. 2006

Ankara Metrosu 3. Aşama İşleri İçin Rijit Üstyapı Seçeneklerinin
Araştırılması Erel, A. 2002

Ankara Metrosu 3. Aşama İşleri Travers Aralıklarının Dinamik Analizle
Tahkiki Erel, A. 2003

In-service Evaluation of Four Types of Damped Subway Car Wheels Manning, J.E. 1985

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 0
Küçük Sınavlar 4 % 10
Ödev 5 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 10 6 60
Ödevler 5 20 100
Küçük Sınavlar 4 10 40
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 270

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ulaştırma kapsamında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alanda veya ilgili yan alanlarda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek. 5
2) Ulaştırma içerikli mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak. 5
3) Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahiptir; gerektiğinde bunları incelemek ve öğrenmek. 5
4) Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlamak ve uygulamak; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirmek.
5) Mühendislik problemlerini kurgulamak, çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamak.
6) Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirmek; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirmek.
7) Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarmak; bir yabancı dili anlama, okuma ve yazmayı en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurmak.
8) Teknoloji uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlamak. Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını listelemek.
9) Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek.
10) Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşmak, bilgiyi değerlendirmek ve uygulamak.
11) Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulamak.
12) Modelleme ve deneysel araştırmaları uygulamak; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümlemek.