KENTSEL SİSTEMLER VE ULAŞTIRMA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
KSU5317 | Demiryolu Üstyapı Hesaplamaları | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NİLGÜN CAMKESEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders ile birlikte, güncel hayattan örnekler incelenerek, mevcut-gerçekleşen-gerçekleşmesi planlanan projelerle, demiryolu projelerinin inşaat yöntemleri, kullanılan malzemeler, ekipmanlar incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu ders, inşaat mühendisliği lisans eğitimi srasında verilen 'Demiryolu' dersi ve Bahçeşehir Üniversitesi Kentsel Sistemler ve Ulaştırma Yönetimi Yüksek Lisans Programı' nda verilen 'Kentiçi Raylı Sistemlerin Özellikleri' dersinin tamamlayıcısı niteliğindedir. |
Demiryolu üstyapısına uygun olarak seçilen statik durum (Zimmerman), Esas fonksiyonların tanımlanmaları ile “Travers Çökmesi” ve “Ray Eğilme Momenti”nin hesaplanmaları (Winkler Hipotezi), Travers hesaplamaları beraberinde hesaplamlara balastın etkisi, Hesaplamalarda kullanılacak “Dinamik Etki”nin saptanması yöntemi, Sayısal uygulamalar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Demiryolu Sistemleri | |
2) | Demiryolu Sistemleri | |
3) | Demiryolu Planlaması | |
4) | Demiryolu Projeleri | |
5) | Demiryolu Projeleri | |
6) | Demiryolunun Avantajı | |
7) | Demiryolu Üstyapısı | |
8) | Demiryolu Üstyapısı | |
9) | Demiryolu Üstyapısı | |
10) | Demiryolu Maliyeti | |
11) | Demiryolunun Avantajları-2 | |
12) | Demiryolu Projeleri-2 | |
13) | Demiryolunun Avantajları-3 | |
14) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Derste Verilen Notlar / Lecture Notes |
Diğer Kaynaklar: | Modern Railway Track, Second Edition Esveld, C. 2001 Demiryolu Üstyapısı Erel, A. 2005 Demiryolunun Tarihsel Gelişimi ve Demiryolu Üstyapısı Erkul, C 2002 Gleisdynamik Knothe, K. 2001 Demiryolu Üstyapısının Dinamik Analizi Yalcin, S.N. 2006 Ankara Metrosu 3. Aşama İşleri İçin Rijit Üstyapı Seçeneklerinin Araştırılması Erel, A. 2002 Ankara Metrosu 3. Aşama İşleri Travers Aralıklarının Dinamik Analizle Tahkiki Erel, A. 2003 In-service Evaluation of Four Types of Damped Subway Car Wheels Manning, J.E. 1985 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 4 | % 10 |
Ödev | 5 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 10 | 6 | 60 |
Ödevler | 5 | 20 | 100 |
Küçük Sınavlar | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 270 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulaştırma kapsamında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alanda veya ilgili yan alanlarda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek. | 5 |
2) | Ulaştırma içerikli mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak. | 5 |
3) | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahiptir; gerektiğinde bunları incelemek ve öğrenmek. | 5 |
4) | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlamak ve uygulamak; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirmek. | |
5) | Mühendislik problemlerini kurgulamak, çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamak. | |
6) | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirmek; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirmek. | |
7) | Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarmak; bir yabancı dili anlama, okuma ve yazmayı en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurmak. | |
8) | Teknoloji uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlamak. Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını listelemek. | |
9) | Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek. | |
10) | Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşmak, bilgiyi değerlendirmek ve uygulamak. | |
11) | Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulamak. | |
12) | Modelleme ve deneysel araştırmaları uygulamak; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümlemek. |