Giriş, Tanımlar, Enerji kullanımı ve ulaştırma kaynaklı hava kirliliği, trafikten kaynaklanan gürültü kirliliği, ulaştırmada alan kullanımı, trafik kazaları, trafik tıkanıklığı, ulaştırmanın neden olduğu diğer çevresel etkiler (iklim değişimi, sera gazları, asit yağmurları, zemin ve suyun bozulması, bölme etkisi), Ulaştırma türlerinin bu etkiler açısından farklılıkları, Ulaştırma türlerinde çevresel etkilere ilişkin parametrelerin irdelenmesi, Birim trafiğe düşen çevresel etki maliyetlerinin belirlenmesi ve değerlendirilmesi, Çevresel etkilerin ulaştırma planlamasındaki önemi, Çevresel etkilerin azaltılması için önlemler. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ulaştırma sektörünün çevresel etkilerine giriş |
|
2) |
Ulaştırma sektörünün gürültü kirliliği üzerine etkileri |
|
3) |
Ulaştırma sektörünün hava kirliliği üzerine etkileri |
|
4) |
Karayolu, demiryolu, havayolu ve denizyolunun çevresel etkileri |
|
5) |
Avrupa Birliği' nin Genel Ulaştırma Politikaları |
|
6) |
Ulaştırma sektörünün yaşam etkileri: kızıl çam örneği |
|
7) |
Ara Sınav |
|
8) |
Demiryollarında gürültü kirliliği ve iyileştirme yöntemleri, ilgili yasal düzenlemelerin değerlendirilmesi |
|
9) |
Çevre kirliliğinde trafik sinyal optimizasyonu zamanlarının etkilerinin araştırılması |
|
10) |
Teknolojik gelişim ve elektronik ödeme sisteminin ulaştırma etkileri |
|
11) |
Ulaştırma yatırımlarında EIA uygulamaları |
|
12) |
Ulaştırma kaynaklı gürültünün kontrolü: Gürültü örtme modeli |
|
13) |
Ulaştırma Politikaları ve Kentsel Alanda Ulaştırmada Sürdürülebilirlik |
|
14) |
Sürdürülebilir Kalkınma ve Ulaştırma |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisinin yanısıra değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi kazanma |
|
2) |
Bilimsel araştırma ve literatür tarama yöntemleri ile gerekli bilgiye ulaşabilme becerisi kazanma |
|
3) |
Enerji ve çevre odaklı mühendislik problemlerini kurgulayabilme, yenilikçi yöntemler uygulayarak çözüm üretme |
|
4) |
Yenilikçi ve orijinl fikirler, yöntemler, tasarımlar ve çözümler geliştirebilme becerisi kazanma |
|
5) |
Mühendislik uygulamarında kullanılabilen modern teknikler ve yöntemler ve bunların adaptasyon ve uygulanabilme sınırlarına dair kapsamlı bilgi edinme |
|
6) |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi |
|
7) |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi |
|
8) |
Mesleki becerilerini, yaptığı çalışmaların sonuç ve uygulamalarını alanında veya alanı dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi |
|
9) |
Yaptığı her türlü mesleki çalışma ve uygulamada toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği |
|
10) |
Çalışma ve uygulama alanlarında oluşan yenilikler hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
|