KENTSEL SİSTEMLER VE ULAŞTIRMA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
KSU5311 | Atık Yönetimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NİLGÜN CAMKESEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, entegre bir mantıkla katı atık yönetiminin öğretilmesidir. Katı atık tanımı, kaynaklar, geridönüşüm, yeniden kullanım, atık azaltımı, toplama, birikme ve prosesin sorgulanması dersin hedefidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi alan öğrenci aşağıdaki konularda bilgi sahibi olacaktır: I. Atık tanımı II. Katı atığın tanımlanması ve özellikleri III. Evsel katı atıkların fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri IV. Katı atıkların içerisinde bulunan tehlikeli atıkların kaynakları, tipleri ve kompozisyonlarının ilişkilendirilmesi V. Katı Atık Yönetimi kavramının tanımlanması VI. Atık prosesi, dağılımı ve kaynak prosesinin açıklanması VII. Atık transferi ve taşınmasının sınıflandırılması VIII. Atık imha stratejilerinin değerlendirilmesi, yasalar dahilinde uygun toplama ve imha sistemlerinin değerlendirilmesi IX. Katı atıktan enerji ediniminin araştırılması X. Katı Atık Yönetimi düzenlemelerinin amaç ve hedeflerinin araştırılması |
Katı atık kaynakları ve içerikleri, geri dönüşüm, tekrar kullanım, atıkların azaltılması. Entegre atıkı yönetimi, Atıkların toplanması, biriktirilmesi ve işlenmesi. Tıbbi atıkların yönetimi, tehlikeli atık yönetimi, arıtma ve uzaklaştırma yöntemleri. Atık suların geri kazanılması, yeniden kullanımı, kentsel, sanayi ve tarımsal yeniden kullanım, tekrar kullanım sistemlerinin finansmanı. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Katı atık tanımı | |
2) | Katı atıkların sınıflandırılması | |
3) | Kentsel katı atıkların fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri | |
4) | Katı atıklarda bulunan tehlikeli atıkların kaynakları, tipleri ve kompozisyonu | |
5) | Atık Yönetimine Giriş | |
6) | Atık Üretiminin Minimizasyonu | |
7) | Proses, tasnif, depolama ve kaynaklarda proses | |
8) | Arasınav | |
9) | Katı atıkların toplanması | |
10) | Atık transferi ve taşıma türleri | |
11) | Transfer istasyonları | |
12) | Katı atıkların imhası | |
13) | Fiziksel, kimyasal, biyolojik yöntemlerle, katı atıklardan enerji üretimi | |
14) | Atık yönetimi mevzuatı |
Ders Notları / Kitaplar: | Derste Verilen Notlar / Lecture Notes |
Diğer Kaynaklar: | Course Notes, Prof. Dr. Mehmet Borat Integrated Solid Waste Management: Engineering Principles and Management Issues. Tchobanoglous G., Theisen H., Vigil S.A. McGraw-Hill International Editions. ISBN: 0-07-063237-5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 4 | % 10 |
Ödev | 5 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 10 | 6 | 60 |
Ödevler | 5 | 20 | 100 |
Küçük Sınavlar | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 270 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulaştırma kapsamında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alanda veya ilgili yan alanlarda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek. | 5 |
2) | Ulaştırma içerikli mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak. | 4 |
3) | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahiptir; gerektiğinde bunları incelemek ve öğrenmek. | 4 |
4) | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlamak ve uygulamak; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirmek. | |
5) | Mühendislik problemlerini kurgulamak, çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamak. | |
6) | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirmek; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirmek. | |
7) | Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarmak; bir yabancı dili anlama, okuma ve yazmayı en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurmak. | |
8) | Teknoloji uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlamak. Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını listelemek. | |
9) | Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek. | |
10) | Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşmak, bilgiyi değerlendirmek ve uygulamak. | |
11) | Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulamak. | |
12) | Modelleme ve deneysel araştırmaları uygulamak; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümlemek. |