| KENTSEL SİSTEMLER VE ULAŞTIRMA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
| Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey | ||
| Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS | 
| KSU5310 | Kent ve Kentleşme | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 | 
| Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. | 
| Öğretim Dili: | Turkish | 
| Dersin Türü: | Departmental Elective | 
| Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ | 
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | 
| Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NİLGÜN CAMKESEN | 
| Dersi Veren(ler): | Öğ.Gör.      DENİZ ARSLAN HİNDİOĞLU | 
| Opsiyonel Program Bileşenleri: | Kent | 
| Dersin Amacı: | Dersin amacı; kentin ve kentleşmenin tarihsel süreci ve bugünü hakkında detaylı bilgi vermektir. | 
| Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Kent ve kentleşmenin tarihsel sürecinin öğrenilmesi Kent ve kentleşme kavramlarının anlaşılması Kentleşmenin ekonomik ve sosyal açılarının anlaşılması | 
| Tarihsel perspektifte kenti anlamaya ve kentlerin tarih içinde nasıl ve neden değiştiğini, değişimin arkasındaki sosyo-ekonomik, politik ve teknolojik değişimleri anlamak. | 
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | 
| 1) | Giriş | |
| 2) | Kent kavramı | |
| 3) | Kentleşme | |
| 4) | Kentleşme | |
| 5) | Tarihsel perspektifte kent | |
| 6) | Kentlerin tarihsel değişimi | |
| 7) | Kentlerin tarihsel değişimi | |
| 8) | Arasınav | |
| 9) | Değişimin sosyo-ekonomik arkaplanı | |
| 10) | Değişimin sosyo-ekonomik arkaplanı | |
| 11) | Kent ve kentleşme | |
| 12) | Teknolojik ve politik değişimin anlaşılması | |
| 13) | Teknolojik ve politik değişimin anlaşılması | |
| 14) | Final Sınavı | 
| Ders Notları / Kitaplar: | Derste Verilen Notlar / Lecture Notes | 
| Diğer Kaynaklar: | Sunumlar / Presentations | 
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı | 
| Devam | 10 | % 0 | 
| Küçük Sınavlar | 4 | % 10 | 
| Ödev | 5 | % 20 | 
| Ara Sınavlar | 1 | % 30 | 
| Final | 1 | % 40 | 
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü | 
| Ders Saati | 10 | 6 | 60 | 
| Ödevler | 5 | 20 | 100 | 
| Küçük Sınavlar | 4 | 10 | 40 | 
| Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 | 
| Final | 1 | 4 | 4 | 
| Toplam İş Yükü | 234 | ||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek | 
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Ulaştırma kapsamında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alanda veya ilgili yan alanlarda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek. | 4 | 
| 2) | Ulaştırma içerikli mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak. | 4 | 
| 3) | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahiptir; gerektiğinde bunları incelemek ve öğrenmek. | 4 | 
| 4) | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlamak ve uygulamak; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirmek. | |
| 5) | Mühendislik problemlerini kurgulamak, çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamak. | |
| 6) | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirmek; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirmek. | |
| 7) | Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarmak; bir yabancı dili anlama, okuma ve yazmayı en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurmak. | |
| 8) | Teknoloji uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlamak. Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını listelemek. | |
| 9) | Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek. | |
| 10) | Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşmak, bilgiyi değerlendirmek ve uygulamak. | |
| 11) | Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulamak. | |
| 12) | Modelleme ve deneysel araştırmaları uygulamak; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümlemek. |