KSU5302 Akıllı Ulaştırma SistemleriBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar KENTSEL SİSTEMLER VE ULAŞTIRMA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
KENTSEL SİSTEMLER VE ULAŞTIRMA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
KSU5302 Akıllı Ulaştırma Sistemleri Güz
Bahar
3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: Graduate
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi NİLGÜN CAMKESEN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Kentsel Sistemlerin ayrılamaz bir parçası olan ulaştırma sistemlerinin sorunlarını tanıma ve çözme için gerekli en önemli araçlar Akıllı Ulaşım Sistemleridir. Bu ders, AUS ile ilgili teorik ve pratik bilgileri öğreterek, öğrencilerin ulaştırma sorunlarının çözümü ile ilgili etkinliklerini geliştirir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
AUS Sisteminin mantıksal ve fiziksel çerçevesi, AUS sistem mimarisi, AUS uygulama paketleri ve AUS teknolojileri ile ilgili temel bilgileri öğretme; Gelişmiş ülkelerin AUS mimarileri ve AUS uygulamaları ile ilgili örnekleri tanıtma.

Dersin İçeriği

AUS Unsurları ve Hissedarları, AUS Sistem Mimarisi ve Standartları, İleri Trafik Yönetim Sistemleri, İleri Yolcu Bilgi Sistemleri, İleri Toplu Taşıma Sistemleri, Ticari Araç Operasyonları, Modlararası Sistemler, İleri Araç Kontrolü ve Güvenlik Sistemleri, Otomatize Karayolu Sistemleri, AUS’de İletişim Meseleleri, Dünyada, Avrupa Birliği’nde ve Türkiye’de AUS Konuşlandırma Durumu, AUS’nin Değerlendirilmesi ve Gelecekteki Problemler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Akıllı Ulaşım Sistemlerine Genel Bakış
2) AUS Sistemine Sistem Mühendisliği Yaklaşımı ile Bakış
3) AUS Sisteminin Bir Dağıtık Sistem Olarak Modellenmesi
4) AUS Sistem Mimarisi Geliştirme Süreci
5) AUS Sisteminin Mantıksal ve Fiziksel Mimari Çerçevesi
6) Temel AUS Teknolojileri-I
7) Temel AUS Teknolojileri-II
8) Temel AUS Fonksiyonları: Trafik Yönetimi
9) Yolcu Bilgilendirme/Rehberlik, Toplu Taşıma Yönetimi
10) Taşıt Güvenlik ve Kontrol,Ticari Taşıma Yönetimi
11) Acil Durum Yönetimi, Yol Bakım ve Yapım Yönetimi
12) AUS Bilgi Yönetimi, Kurumsal ve İdari Konular
13) AUS Organizasyonları
14) Dünyadan AUS uygulama örnekleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Derste Verilen Notlar /Lecture Notes
Diğer Kaynaklar: Intelligent Transportation Systems, Smart and Green Infrastructure Design, CRC Press Ghosh S, Lee T. S. 2010 978-1-4398-3518-0

Perspectives on Intelligent Transportation Systems, Springer Sussman, J.M. 2005 0-387-23257-5

ITS Handbook (2nd Edition), Thomson Press PIARC 2004 2-84060-174-5

J., Intelligent Transportation Systems Architectures, Artech House Inc. McQueen B., McQueen 1999 0-89006-525-X

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 0
Küçük Sınavlar 4 % 10
Ödev 5 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 10 6 60
Ödevler 5 20 100
Küçük Sınavlar 4 10 40
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 270

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ulaştırma kapsamında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alanda veya ilgili yan alanlarda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek. 5
2) Ulaştırma içerikli mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak. 5
3) Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahiptir; gerektiğinde bunları incelemek ve öğrenmek. 4
4) Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlamak ve uygulamak; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirmek.
5) Mühendislik problemlerini kurgulamak, çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamak.
6) Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirmek; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirmek.
7) Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarmak; bir yabancı dili anlama, okuma ve yazmayı en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurmak.
8) Teknoloji uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlamak. Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını listelemek.
9) Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek.
10) Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşmak, bilgiyi değerlendirmek ve uygulamak.
11) Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulamak.
12) Modelleme ve deneysel araştırmaları uygulamak; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümlemek.