KENTSEL SİSTEMLER VE ULAŞTIRMA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
KSU5218 | Programlanabilir Mantıksal Denetleyici (PLC) | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NİLGÜN CAMKESEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | PLK |
Dersin Amacı: | Dersin amacı; programlanabilir lojik kontrol, programlama çeşitleri ve programlama yapıları hakkında detaylı bilgi verilmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; PLC' nin esaslarının öğrenilmesi Karmaşık sektörel problemlerin anlaşılması Sektörel problemlerin PLC ile çözülmesi |
Günümüzde çok karmaşık olan endüstriyel sistemlerin kumanda ve kontrol problemleri artık PLC teknolojisi kullanılarak çözümlenmektedir. PLC’ ye giriş, PLC’ nin yapısı, Çalışma biçimi, Kullanıcı programın yürütülmesi, Programlama çeşitleri, Programlama yapıları, MDG ile programlama tekniği, LKG ile programlama ve Komut ile Programlama, Lojik işlemi başlatma ve işlem komutları, PLC’ de programlama mantığı, Program örnekleri, Seri bağlı kontaklı devreler, Seri-paralel bağlı kontaklı devreler, SET ve RESET komutları, Kenar tetiklemeler, Zamanlayıcılar, Giriş, Zamanlayıcı Türleri, Zamanlayıcı Programlama, Sayıcılar, Giriş, Sayıcı Türleri, Sayıcı Programlama, Karşılaştırma işlemleri ve komutları, Program Akış Kontrol komutları, PLC ve Bilgisayar bağlantı seçenekleri, PLC’ nin ek modüllerinin teknik özellikleri, PLC programlamanın çeşitli endüstriyel sistemler için uygulama örnekleri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Programlanabilir Lojik Kontrol (PLK) | |
3) | Programlanabilir Lojik Kontrol (PLK) | |
4) | Karmaşık sektörel sistem problemlerinin kontrolü | |
5) | Karmaşık sektörel sistem problemlerinin kontrolü | |
6) | Karmaşık sektörel sistem problemlerinin PLC ile çözümü | |
7) | Karmaşık sektörel sistem problemlerinin PLC ile çözümü | |
8) | Arasınav | |
9) | PLC' nin yapısı | |
10) | Sistemin çalışma şekli | |
11) | Programın yürütülmesi | |
12) | Program türleri | |
13) | MDG ile programlama tekniği | |
14) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Derste Verilen Notlar / Lecture Notes |
Diğer Kaynaklar: | Sunumlar / Presentations |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 4 | % 10 |
Ödev | 5 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 10 | 6 | 60 |
Ödevler | 5 | 20 | 100 |
Küçük Sınavlar | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 270 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulaştırma kapsamında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alanda veya ilgili yan alanlarda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek. | 5 |
2) | Ulaştırma içerikli mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak. | 5 |
3) | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahiptir; gerektiğinde bunları incelemek ve öğrenmek. | 4 |
4) | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlamak ve uygulamak; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirmek. | |
5) | Mühendislik problemlerini kurgulamak, çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamak. | |
6) | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirmek; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirmek. | |
7) | Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarmak; bir yabancı dili anlama, okuma ve yazmayı en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurmak. | |
8) | Teknoloji uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlamak. Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını listelemek. | |
9) | Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek. | |
10) | Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşmak, bilgiyi değerlendirmek ve uygulamak. | |
11) | Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulamak. | |
12) | Modelleme ve deneysel araştırmaları uygulamak; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümlemek. |