KENTSEL SİSTEMLER VE ULAŞTIRMA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
KSU5213 | 3 Boyutlu Modelleme ve Lazer Tarama Teknikleri | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NİLGÜN CAMKESEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | 3 boyutlu modelleme |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, kentsel planlama, çevre izleme, trafik ve güvenlikte yaygın olarak kullanılan 3 boyutlu modelleme hakkında detaylı bilgi vermektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 3 boyutlu modellemenin anlaşılması Modelleme türlerinin öğrenilmesi Bu teknikle arazi modellemelerinin yapılması |
Bu teknoloji, üç boyutlu kent modeli verisine ihtiyaç duyulan kent planlama, telekomünikasyon, çevre izleme, trafik ve güvenlik gibi çok çeşitli alanlarda yüksek duyarlıkla kullanılmaktadır. Lazer verisi ve görüntülerden objelerin otomatik olarak çıkarılması son zamanlarda önemli araştırma konuları arasında yer almaktadır. Lazer tarama teknolojisi ile SYM ve bu modelden Sayısal Arazi Modeli (SAM) üretiminin yanında, ürettiği yoğun verilerden bina ve ağaç gibi yer üstü objelerin çıkarılması da mümkün hale gelmiştir. Bu verilerin sınıflandırılmasıyla bina, ağaç gibi objeler ortaya çıkarılabilir ve ayrıca yalın arazi yüzeyi de belirlenebilmektedir. Kentsel alanların değişim hızını etkileyen binalar üç boyutlu modelleme için önemli objelerdir. Bu sebeple bu objelerin etkin ve hızlı bir biçimde belirlenmesi gerekir. Günümüzde bu gereksinim görüntü ve lazer verilerini kullanan birçok sistem tarafından karşılanabilmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | 3 Boyutlu Modelleme | |
3) | 3 Boyutlu Modelleme | |
4) | Lazer tarama teknikleri | |
5) | Lazer tarama teknikleri | |
6) | 3 Boyutlu Modelleme ile kentsel planlama, telekomünikasyon, çevre izleme, trafik ve güvenlik | |
7) | 3 Boyutlu Modelleme ile kentsel planlama, telekomünikasyon, çevre izleme, trafik ve güvenlik | |
8) | Arasınav | |
9) | Lazer verileri ile objelerin görüntülenmesi | |
10) | Lazer verileri ile objelerin görüntülenmesi | |
11) | Sayısal arazi modellemesi ve üstyapı yerleşimi | |
12) | Sayısal arazi modellemesi ve üstyapı yerleşimi | |
13) | Yapılaşmanın, kentsel alanının değişim hızı üzerine etkileri | |
14) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Derste Verilen Notlar / Lecture Notes |
Diğer Kaynaklar: | Presentations |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 4 | % 10 |
Ödev | 5 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 10 | 6 | 60 |
Ödevler | 5 | 20 | 100 |
Küçük Sınavlar | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 270 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulaştırma kapsamında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alanda veya ilgili yan alanlarda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek. | 5 |
2) | Ulaştırma içerikli mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak. | 5 |
3) | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahiptir; gerektiğinde bunları incelemek ve öğrenmek. | 5 |
4) | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlamak ve uygulamak; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirmek. | |
5) | Mühendislik problemlerini kurgulamak, çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamak. | |
6) | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirmek; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirmek. | |
7) | Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarmak; bir yabancı dili anlama, okuma ve yazmayı en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurmak. | |
8) | Teknoloji uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlamak. Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını listelemek. | |
9) | Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek. | |
10) | Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşmak, bilgiyi değerlendirmek ve uygulamak. | |
11) | Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulamak. | |
12) | Modelleme ve deneysel araştırmaları uygulamak; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümlemek. |