KENTSEL SİSTEMLER VE ULAŞTIRMA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
KSU5122 | Metropoliten Kentlerde Mekansal ve Sosyal Dinamikler | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NİLGÜN CAMKESEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Metropoliten kent, metropolitenleşme olgusu, tarihsel sürece hakkında detaylı bilgi verilmesi, yerel-küresel ölçekte karşılaştırmaların yapılması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Metropolitenleşme kavramının anlaşılması Metropoliten alanının tarihsel arkaplanının öğrenilmesi Metropoliten kentin sosyal-ekonomik-mekansal ilişkilerinin kavranması |
Kavramsal Açıklamalar: Kırsal Alan Kırsal Yerleşme Kavramları, Metropoliten Kır / Şehir Kır Yerleşme Kavramları, Metropolitenleşme Olgusu ve Metropoliten Alan Kavramı Tarih içinde metropoliten kent çeperi: Metropoliten Saçaklanma Olgusu ve Metropoliten Çeper Kavramı. Sanayi Öncesi Kentten Global Kente: Gelişmekte Olan Ülkelerde Kent Çeperinde Gelişim ve Dönüşüm Süreçleri Gelişmiş Ülkelerde Kent Çeperinde Gelişim ve Dönüşüm Süreçleri, Gelişmiş ve Gelişmekte Olan Ülkelerde Metropolitenleşme Olgusu Bağlamında Metropoliten Kent Çeperi Dönüşüm Süreçlerinin Karşılaştırılması: Ekonomik yapı, sosyal yapı ve mekan. Küreselleşme sürecinde kent çeperi: Küreselleşme süreci değişim ögeleri bağlamında ekonomik yapı, sosyal yapı ve mekan. İstanbul Kent Makroformu: Küreselleşme Sürecinin Toplumsal Yapı ve Mekana Etkisi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Kırsal alan ve kırsal yerleşim | |
3) | Metropoliten kır-kent alanları | |
4) | Metroplitenleşme | |
5) | Metroplitenleşme | |
6) | Metropoliten alan kavramı | |
7) | Endüstri öncesi dönemde kentsel gelişim | |
8) | Gelişmeke olan ülkelerde kentsel dönüşüm süreci | |
9) | Gelişmeke olan ülkelerde kentsel dönüşüm süreci | |
10) | Arasınav | |
11) | Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin metropoliten alanlarının sosyal, ekonomik ve mekansal yönden karşılaştırılması | |
12) | Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin metropoliten alanlarının sosyal, ekonomik ve mekansal yönden karşılaştırılması | |
13) | İstanbul kent makroformu | |
14) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Derste Verilen Notlar / Lecture Notes |
Diğer Kaynaklar: | Sunumlar / Presentations |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 4 | % 10 |
Ödev | 5 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 10 | 6 | 60 |
Ödevler | 5 | 20 | 100 |
Küçük Sınavlar | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 270 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulaştırma kapsamında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alanda veya ilgili yan alanlarda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek. | 4 |
2) | Ulaştırma içerikli mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak. | 3 |
3) | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahiptir; gerektiğinde bunları incelemek ve öğrenmek. | 4 |
4) | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlamak ve uygulamak; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirmek. | |
5) | Mühendislik problemlerini kurgulamak, çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamak. | |
6) | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirmek; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirmek. | |
7) | Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarmak; bir yabancı dili anlama, okuma ve yazmayı en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurmak. | |
8) | Teknoloji uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlamak. Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını listelemek. | |
9) | Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek. | |
10) | Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşmak, bilgiyi değerlendirmek ve uygulamak. | |
11) | Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulamak. | |
12) | Modelleme ve deneysel araştırmaları uygulamak; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümlemek. |