KENTSEL SİSTEMLER VE ULAŞTIRMA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
KSU5111 | Ulaştırma Mühendisliği ve Planlamasına Giriş | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NİLGÜN CAMKESEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Ders kapsamında ulaştırma planlamasının teorik ve uygulamalı temelleri verilecektir. |
Dersin Amacı: | Ulaştırma Mühendisliği ve planlama hakkında detaylı bilgi vermek, ulaştırma planlamasının öneminin kavratılması, ulaştırma planlamasının amacı ve safhalarının öğretilmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Ulaştırma mühendisliği nosyonunun kazanılması Ulaştırma planlamasının kavranması Entegre bir sistem olarak ulaştırma sisteminin öğrenilmesi |
Ulaştırma ve sosyo-ekonomik gelişme. Ulaştırmanın gelişimi. Ulaştırma türleri: Kara ulaştırması- Hava ulaştırması- Su ulaştırması- Boru hatları. Ulaştırma türlerine ait altyapılar. Terminaller.Ulaştırma türlerinin işletme karakteristikleri. Performans kriterleri. Kapasite. Trafik esnekliği. Enerji tüketimi. Güvenlik Kent ulaştırma türleri. Ulaştırmada beklenen gelişmeler. Ulaştırma planlamasının amacı. Genel hatları ile ulaştırma planlaması. Ulaştırma ve arazi kullanımı. Ulaştırmanın çevresel etkileri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Ulaştırma ve sosyo-ekonomik gelişme | |
3) | Ulaştırmanın gelişimi | |
4) | Ulaştırma türleri: Kara ulaştırması- Hava ulaştırması- Su ulaştırması- Boru hatları | |
5) | Ulaştırma türleri: Kara ulaştırması- Hava ulaştırması- Su ulaştırması- Boru hatları | |
6) | Ulaştırma türlerine ait altyapılar | |
7) | Terminaller | |
8) | Ulaştırma türlerinin işletme karakteristikleri | |
9) | Performans kriterleri | |
10) | Kapasite | |
11) | Trafik esnekliği | |
12) | Enerji tüketimi | |
13) | Genel hatları ile ulaştırma planlaması | |
14) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Derste Verilen Notlar / Lecture Notes |
Diğer Kaynaklar: | Sunumlar |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 4 | % 10 |
Ödev | 5 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 10 | 6 | 60 |
Ödevler | 5 | 20 | 100 |
Küçük Sınavlar | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 270 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulaştırma kapsamında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alanda veya ilgili yan alanlarda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek. | 4 |
2) | Ulaştırma içerikli mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak. | 5 |
3) | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahiptir; gerektiğinde bunları incelemek ve öğrenmek. | 4 |
4) | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlamak ve uygulamak; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirmek. | |
5) | Mühendislik problemlerini kurgulamak, çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamak. | |
6) | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirmek; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirmek. | |
7) | Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarmak; bir yabancı dili anlama, okuma ve yazmayı en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurmak. | |
8) | Teknoloji uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlamak. Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını listelemek. | |
9) | Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek. | |
10) | Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşmak, bilgiyi değerlendirmek ve uygulamak. | |
11) | Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulamak. | |
12) | Modelleme ve deneysel araştırmaları uygulamak; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümlemek. |