Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
|
|
1) |
|
|
1) |
Servis operasyonları yönetimine giriş, servis operasyonlarının sınıflandırması, servis stratejileri |
|
1) |
|
|
2) |
Hizmet sistemleri tasarımında genel yaklaşımlar, hizmet kalitesi |
|
3) |
Hizmet süreçlerinde iyileştirme, DEA |
|
4) |
DEA |
|
5) |
Hizmet birimlerinin performans ölçümü ve değerlendirilmesi
|
|
6) |
Servis sistemlerinde lokasyon kararları
|
|
7) |
ARASINAV I |
|
8) |
Servis sistemlerinde arz talep dengesi, Kazanç yönetimi
|
|
9) |
Kazanç yönetimi, rezervasyon sistemleri analizi
|
|
10) |
Havayolları ve otellerde kazanç yönetimi uygulamaları
|
|
11) |
Servis sistemleri yönetiminde nicel modeller, kapsite planlama, sıralama sistemleri
|
|
13) |
Servis sitemlerinde lojistik ve envanter kararları |
|
14) |
Genel tekrar |
|
15) |
Final sınavına hazırlık |
|
16) |
Final |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Fitzsimmons, James A. and Mona J. Fitzsimmons, Service Management: Operations, Strategy, Information Technology, 7th Edition, McGraw-Hill, Singapore, 2008. |
Diğer Kaynaklar: |
Johnston, Robert and Graham Clark, Service Operations Management: Improving Service Delivery, 3rd Edition, Prentice Hall, London, 2008. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilmek ve derinleştirebilmek. |
|
2) |
Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlamak ve uygulamak; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilmek.
|
|
3) |
Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi alanında analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlamak ve uygulamak; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümlemek ve yorumlamak.
|
|
4) |
Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi problemleri tanımlamak ve formüle etmek, çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamak.
|
|
5) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilmek, bu tür takımlarda liderlik yapabilmek ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilmek; bağımsız çalışabilmek ve sorumluluk almak.
|
|
6) |
Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yorumlamak ve uygulamak.
|
|
7) |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarmak.
|
|
8) |
Çalışma alanlarına ilişkin veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı,bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
|
|
9) |
Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi alanına ilişkin yapılacak çalışmalarda özgünlük ve katkı sağlamak.
|
|
10) |
Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilmek ve bu değerleri öğretebilmek.
|
|
11) |
Etkin ve verimli yönetme becerisine sahip olmak |
|