İÇ MEKAN TASARIMI (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISM5203 | İstatistik Veri Analizi ve Karar Alma | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ETHEM ÇANAKOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. CENGİZ KAHRAMAN Dr. Öğr. Üyesi YÜCEL BATU SALMAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu derste veri inceleme amaçlı istatistiksel ve kantitatif yöntemler aktarılacaktır. Amaç, bu verileri yorumlayarak modeller oluşturmak ve bu modelleri karar verme sürecinde kullanmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; İstatistiksel yöntemlerle karar verme becerisi, anlamlı veri toplama, verileri inceleyip yorumlama/bilgiye çevirebilme yetisi kazanırlar |
Ders içeriğinde veri toplama, veri okuma, hipotez testleri ve güven aralıkları ve regresyon analizi anlatılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Veri nedir? | |
2) | Veri toplama | |
3) | Betimleyici istatistikler | |
4) | Güven aralıkları | |
5) | Hipotez testi | |
6) | Hipotez testi | |
7) | Vize | |
8) | Regresyon analizi | |
9) | Regresyon analizi | |
10) | ANOVA | |
11) | ANOVA | |
12) | SPSS | |
13) | Proje sunumları | |
14) | Proje sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Douglas C. Montgomery and George C. Runger. Applied Statistics and Probability for Engineers, John Wiley & Sons, 7th Edition. |
Diğer Kaynaklar: | Statistics for Business: Decision Making and Analysis, Robert A. Stine, Dean Foster, Pearson, 2011, 0321123913 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 35 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 25 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 75 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 130 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç Mimarlık, Mimarlık ve Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümleri lisans yeterliliklerine dayalı olarak, İç Mekan Tasarımı yüksek lisans programında bu bilgi ve yeterliliklerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek, kuramsal çalışmaları takip edebilmek, katkıda bulunabilmek. | |
2) | İç Mekan Tasarımındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulamak, araştırmak, incelemek, sonuçları değerlendirmek ve uygulama ile ilişkilendirebilmek | |
3) | Bilimsel araştırma yöntemlerine hakim olmak ve kendi çalışmasını bu yöntemler dahilinde kurgulayıp inceleyebilme yetisine sahip olmak. | |
4) | Tasarım çalışmalarında disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak, bilgiyi ve çözümleme yeteneklerini İç Mekan Tasarımı yüksek lisans programına uygulayabilmek | |
5) | İç Mekan Tasarımını farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek | |
6) | Tasarım çalışmalarını, özellikle de İç Mekan Tasarımına dair bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek, | |
7) | Mekânsal ilişkiler ve bunların sosyal boyutlarını etkileyen normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek ve yeni öneriler, teoriler geliştirebilmek. | |
8) | İç Mekan Tasarımına dair güncel gelişmeleri takip etmek, güncel çalışmalar yürütebilmek | |
9) | Kendi çalışmalarını alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek. | |
10) | İç Mekan Tasarımı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri benimsemek, ve kullanmak. | |
11) | İç Mekan Tasarımına dair literatürü ve gelişmeleri an az bir yabancı dilde takip edebilmek, kendi calismalari ve konusu ile ilgili sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek |